באטמן – הסדרה המצוירת


כל מה שרצית לדעת על באטמן – הסדרה המצוירת:
באטמן – הסדרה המצוירת (באנגלית: Batman: The Animated Series, בעברית נקראה "באטמן, איש העטלף") היא סדרת אנימציה מבית היוצר של האחים וורנר המבוססת על דמותו של באטמן, גיבור העל של חברת DC קומיקס.
הסדרה זכתה בארבעה פרסי אמי והייתה מועמדת לשישה נוספים, והיא קיבלה שבחים רבים מהמבקרים וממעריצי הדמות על עצם היותה העיבוד המודרני הנאמן ביותר לדמות, תוך שימוש במורכבות עלילתית, אווירה אפלה ואיכות אמנותית‏.
זאת ועוד, היא נחשבת בעיניהם לייצוג הקנוני, המדויק והאמין ביותר של באטמן ואגדת העטלף מחוץ לקומיקס וכן הפכה לסדרת הגיבורי-על הטובה ביותר ואחת מסדרות האנימציה הטובות ביותר בכל הזמנים.
הסגנון הוויזואלי של הסדרה, המכונה "דקו אפל" (Dark déco), מבוסס על אמנות מאת המפיק והאנימטור ברוס טים.
הסדרה שודרה ברשת FOX מ-5 בספטמבר 1992 ל-15 בספטמבר 1995 למשך ארבע עונות.
לאחר העונה הראשונה שונה שמה ל"הרפתקאות באטמן ורובין", ולאחר שידורם של 85 פרקים הוחלט להאריכה לעונה נוספת שנקראה בשם "הרפתקאותיו החדשות של באטמן", ששודרה למשך 24 פרקים בין השנים 1997-1999 בטרם בוטלה עקב תקציב נמוך, בה הופיע גם סופרמן.
הסדרה נהפכה לאבן היסוד של חטיבת האנימציה של האחים וורנר, שנהייתה אחד מבתי ההפקות הגדולים של אנימציה לטלוויזיה והשיקה מגוון סדרות המבוססות על דמויות של DC קומיקס, הבולטות שבהן הן סופרמן: סדרת האנימציה וליגת הצדק.
בעקבותיה יצאו שלושה סרטי אנימציה – "באטמן: מסכת התעתועים", "באטמן ומיסטר פריז: מתחת לאפס" ו"באטמן: מסתורין אשת העטלף".
היא שודרה גם בישראל, במסגרת ערוץ הילדים של הכבלים תחת השם "באטמן: איש העטלף".

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לבאטמן – הסדרה המצוירת:
באטמן
סדרות מצוירות אמריקאיות
סדרות טלוויזיה אמריקאיות שעלו לשידור בשנות ה-90
זוכי אמי – תוכניות
סדרות טלוויזיה שמבוססות על קומיקס
ערוץ הילדים: תוכניות רכש