דיסקוגרפיה של בריטני ספירס


כל מה שרצית לדעת על דיסקוגרפיה של בריטני ספירס:
הדיסקוגרפיה של זמרת הפופ האמריקאית בריטני ספירס כוללת תשעה אלבומי אולפן, ארבעה אלבומי אוסף, 44 סינגלים, שלושה סינגלים שיווקיים ושישה אלבומי וידאו.
בשנת 1997 חתמה ספירס חוזה הקלטות עם חברת התקליטים ג'ייב רקורדס והוציאה את אלבום הבכורה שלה ‎.
.
.
Baby One More Time, בינואר 1999.
האלבום הגיע למקום הראשון בבילבורד ומכר 26 מיליוני עותקים ברחבי העולם.
שישה עשר חודשים לאחר מכן, הוציאה ספירס את אלבומה השני, Oops!.
.
.
I Did It Again האלבום מכר 1,319,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו והכנה לספירס את התואר "האלבום הנמכר ביותר בשבוע הראשון על ידי אישה" בשיא זה החזיקה ספירס כ-15 שנה עד אלבומה השלישי של אדל, 25.
מכירותיו של אלבום זה מסתכמות בכ-25 מיליון עותקים בכל העולם.
האלבום הנפיק 3 להיטים גדולים הראשון היה שיר הנושא כבש את המקום הראשון מעל ל20 מצעדים ובארצות הברית נכנס למקום התשיעי, ביקורות על השיר טענו שאם היה יוצא לאור בפורמט הרלוונטי לאותה תקופה היה מסוגל לכבוש את המקום הראשון, הסינגל השני "Lucky" זכה להצלחה משנית בארצות הברית אך כה להצלחה עולמית במדינות אירופה ואוסטרליה במדינות כמו גרמניה ואוסטריה נחשב כיותר מצליח מקודמו, הסינגל השלישי "Stronger" הצליח להתברג לטופ 15 בהוט 100 בארצות הברית והיה לסינגל היחיד מהאלום שזכה למעמד זהב על מכירות של מעל כ-500,000 עותקים, הסנגל הרביעי והאחרון "Don't Let Me Be the Last to Know זכה להצלחה בינונית ביחס לקודמיו אך זכה להיכנס לטופ 10 בכמה מדינות באירופה.
ב-11 בנובמבר יצא אלבומה השלישי שנושא את שמה הפרטי "Britney" אלבום זה מתייחס בעיקרו לשינוי התדמית הציבורית של ספירס מילדת פופ לאישה בוגרת ופרובוקטיבית, האלבום נכנס למקום הראשון בארצות הברית ומכר שם כ-5 מיליון עותקים, מכירות האלבום הסתכמו בכ-15,000,000 מיליון עותקים ברחבי העולם.
הסינגל הראשון מהאלבום "I'm a Slave 4 U" היה לסינגל המצליח של האלבום וזכה להיכנס לטופ 10 ברוב המצעדים פרט לארצות הברית שם נכנס למקום 27 מקום נמוך יחסית עבורה הקידום הגדול שזכה לו השיר היה בהופעת הVMA לשנת 2001 שם הופיעה ספירס עם השיר כאשר מחזיקה במהלך הריקוד נחש פיתון בורמזי, ההופעה עוררה רעש רב סביבה כאשר חלק ציינו שהייתה הופעה אייקונית שתיזכר לשנים רבות אחר כך וחלק ציינו שזהו מעשים מגונים בבע"ח.
שאר הסינגלים שבאלבום נכשלו בארצות הברית ולא נכנסו למצעדים ככל הנראה מהשמעות מעטות ברדיו בלבד וללא שיווק מסחרי.
הסינגל השני "Overprotected" זכה להצלחה באירופה שם חדר לעשירייה הפותחת בבריטניה, אירלנד, בלגיה ושוודיה בארצות הברית יצאה גרסת רמיקס לשיר עם קליפ שונה וגרסה זו דחפה את השיר למקום 86 במצעד ההוט 100.
הסינגל השלישי "I'm Not a Girl, Not Yet a Woman" היה שיר הנושא מהסרט שבאותה תקופה שיחקה "קרוסרודס" היה לשיר מצליח באירופה ויפן.
לאחר הפסקה של שנתיים, בנובמבר 2003, הוציאה ספירס את אלבום האולפן הרביעי, In the Zone נכנס למקום הראשון בבילבורד הוט 200 דבר שהכתיר את ספירס בשיא גינס על היותה האישה הצעירה שהצעידה 4 אלבומי אולפן למקום הראשון במצעד ברצף מכירות האלבום בארצות הברית מסתכמות בכ-3,000,000 עותקים וכ-10,000,000 עותקים הכל העולם.
הסינגל הראשון "Me Against the Music" היה בשיתוף עם מדונה וזכה להצלחה גבוהה במצעדים כאשר נכנס למקומות הגבוהים ברוב המצעדים בארצות הברית נכנס למקום 35 בבילבורד הוט 100 מקום נמוך אך היה למיקום הכי גבוה של ספירס מאז "I'm a Slave 4 U".
"Toxic" היה לסינגל השני הגבוה ביותר של ספירס מאז "Oops!.
.
.
I Did It Again" ומקומו הגבוה ביותר במצעד הבילבורד היה 9 בשאר העולם היה להצלחה מסחררת כאשר נכנס למקום הראשון באוסטרליה, קנדה, בריטניה ומדינות נוספות אחרות מכירותיו מסתכמות בכ-6,000,000 עותקים.
הסינגל השלישי "Everytime" היה מאין תשובה והתייחס לזוגיות עם ג'סטין טימברלייק וזכה להצלחה גבוהה כקודמו במדינות רבות.
הסינגל הרביעי לא זכה לקידום כאשר בקליפ ספירס נקעה את ברכה, כתוצאה מכך הקליפ בוטל והשיר יצא לאור ללא קידום ועם זאת נכנס למצעד הוט 100 (מקום 79) כתוצאה מהפגיעה ספירס לא יכלה להמשיך לקדם את האלבום וחלק מההופעות שלה בוטלו ושירים נוספים שהיו מתוכננים לצאת מהאלבום כסינגלים בוטלו.
בנובמבר 2004, הוציאה את אלבום אוסף אשר מכר שמונה מיליון עותקים ברחבי העולם.
השיר הראשון מתייחס לחתונתה של ספירס ועל התדמית הציבורית השלילית שרכשה ממעשיה, הסינגל נכנס לעשירייה הפותחת מאירופה ואוסטרליה אך נכשל בארצות הברית.
באוקטובר 2007, יצא אלבום האולפן החמישי שלה, Blackout.
הוא מכר שלושה מיליון עותקים ברחבי העולם, וכלל את הסינגלים: "Gimme More" ו- "Piece of Me".
בדצמבר 2008, יצא אלבום האולפן השישי שלה, Circus.
האלבום מכר כמעט ארבעה מיליון עותקים ברחבי העולם וכלל את הלהיטים: "Womanizer" ו – "Circus".
במרץ 2011, הוציאה ספירס את אלבום האולפן השביעי שלה, Femme Fatale.
בדצמבר 2013, הוציאה ספירס את אלבום האולפן השמיני שלה שנקרא: "Britney Jean", שכולל את הלהיט: "Work Bitch".
באוגוסט 2016, הוציאה ספירס את אלבום האולפן התשיעי שלה שנקרא Glory, שכולל את הסינגלים Make Me.
.
.
וSlumber Party.
בסך הכל מכרה ספירס 100 מיליון אלבומים ברחבי העולם ו-28.
6 שירים דיגיטליים בארצות הברית, מה שהופך אותה לאחת מהזמרות המצליחות בעולם.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לדיסקוגרפיה של בריטני ספירס:
אלבומי בריטני ספירס
דיסקוגרפיות