דרום ארצות הברית


כל מה שרצית לדעת על דרום ארצות הברית:
דרום ארצות הברית, הנקרא גם דיקסי, וכתלות בהקשר גם מדינות הדרום או הדרום, הוא חבל ארץ גאוגרפי-תרבותי בדרומה של ארצות הברית, המשתרע מדרום לקו מייסון-דיקסון ומקיף, בהגדרה הרחבה ביותר, 16 מדינות, אשר חולקות מאפיינים תרבותיים, היסטוריים, חברתיים, כלכליים ופוליטיים משותפים, המבדילים אותן מאזורים אחרים בארצות הברית.
זהו אזור עני יותר מהצפון ומתגוררים בו כ-115 מיליון תושבים (כשליש מאוכלוסיית ארצות הברית).
אזור דרום ארצות הברית כולל את המדינות: פלורידה, מרילנד, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, וירג'יניה, וירג'יניה המערבית, דלאוור, אלבמה, קנטקי, מיסיסיפי, טנסי, ארקנסו, לואיזיאנה, אוקלהומה, ג'ורג'יה וטקסס, וגם בתוכו ישנן חלוקות משנה גאוגרפיות ותרבותיות.
האזור נקשר היסטורית למדינות קונפדרציית המדינות של אמריקה, שהתפצלו מארצות הברית בתקופת מלחמת האזרחים האמריקנית על רקע הזכויות שדרשו המדינות מול השלטון הפדרלי, בפרט בעניין העבדות.
סוגיית היחס אל האמריקאים האפריקאים המשיכה להדהד במדינות הדרום גם לאחר חקיקת התיקון ה-13 לחוקת ארצות הברית ששחרר את העבדים, עם חקיקתם של חוקי ג'ים קרואו במדינות "הדרום העמוק", שנועדו לכפות הפרדה גזעית, אשר באה לסיומה רק לאחר מאבק של התנועה לזכויות האזרח של ארצות הברית בשנות ה-60 של המאה ה-20.
הדרום הוא אזור בעל משמעות וחשיבות תרבותית רבה.
בדרום נוצרו והתפתחו זרמי המוזיקה האמריקאית המקוריים: הספיריטואלז, הבלוז, הג'אז, הקאנטרי והרוק אנד רול.
גם האמנים החשובים ביותר בסוגות אלה מקורם בדרום ארצות הברית.
ערים כניו אורלינס, ממפיס ונאשוויל הפכו לשם נרדף לסוגות מוזיקליות ולאבן שואבת לאמנים.
בתחום הספרות יצאו מהדרום סופרים כמו מרק טוויין, ויליאם פוקנר, טנסי ויליאמס, מרגרט מיטשל ונל הרפר לי, שהציגו ועיצבו את דמותו התרבותית של הדרום בתודעה העולמית, ולצדם סופרים צאצאי עבדים שהדגישו ביצירותיהם את העוול המתמשך של העבדות.
חלק ניכר מהסטריאוטיפים של דרום ארצות הברית נטבעו בתודעה הציבורית כתוצאה משלל סרטים, מחזות וספרים, ובפרט באחד הסרטים המצליחים מאז ומעולם, "חלף עם הרוח".
כמה מן הסמלים המובהקים של הדרום (הלבן) הם "דגל הקונפדרציה" (למעשה דגל הקרב של הקונפדרציה), השיר "דיקסי", עצי המגנוליה והקוקטייל "Mint julep" המורכב מבורבון, מעלי נענע ומסוכר.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לדרום ארצות הברית:
ארצות הברית: אזורים
מלחמת האזרחים האמריקנית