האיגוד הבינלאומי לאופניים


כל מה שרצית לדעת על האיגוד הבינלאומי לאופניים:
האיגוד הבינלאומי לאופניים (בצרפתית Union Cycliste Internationale, בראשי תיבות: UCI) הוא הגוף העליון המנהל את ענף האופניים בעולם.
משרדי UCI נמצאים באגל בשווייץ.
נשיא UCI הוא פט מקווייד מאירלנד.
הוא החליף ב-2006 את היין ורברוחן מהולנד.
UCI מנפיק רישיונות תחרות לרוכבים ומכתיב חוקים משמעתיים, בנושאים כמו נטילת סמים אסורים.
כמו כן מנהל UCI את דירוג מירוצי האופניים, את דירוג הרוכבים על פי הישגיהם ואת שיטות הניקוד בענפי האופניים השונים, אופני הרים, אופני כביש, מסלול ועוד.
בנוסף אחראי ה-UCI על אליפויות העולם, שבמסגרתן מתחרות מדינות שונות ולא קבוצות מסחריות.
למנצחים בתחרויות אלו יש את הזכות ללבוש את חולצת הקשת בענן במשך השנה הבאה, וכמו כן את הזכות ללבוש רצועת יד באותם צבעים במהלך כל הקריירה שלהם.
האיגוד הוקם ב 14 באפריל 1900 על ידי התאחדויות האופניים של בלגיה, צרפת, איטליה, ארצות הברית ושווייץ.
האיגוד הוקם עקב העיסוק בשאלה האם לבריטניה תותר משלחת אחת לאליפות העולם או מספר משלחות, שייצגו את אנגליה, אירלנד, סקוטלנד ווילס.
עקב הוויכוח בסוגיה, בריטניה לא צורפה לאיגוד עד 1903.
בשנת 1965, בלחץ הוועד האולימפי הבינלאומי, הקים האיגוד שתי רשויות משנה: רשות אחת שתעסוק בחובבים (Fédération Internationale Amateur de Cyclisme בר"ת: FIAC) וראשות שנייה שעיסוקה היה מקצוענים (Fédération Internationale de Cyclisme Professionnel בר"ת FICP).
האיגוד עצמו היווה גורם מתאם בין הרשויות.
רשות החובבים הייתה גדולה יותר ושלטה באיגוד (בין היתר עקב יכולת החובבים להתחרות במשחקים האולימפים, ונוכחותה ביותר מדינות, בעיקר מדינות הגוש המזרחי).
בשנת 1992 בוטלה ההפרדה ושני הגופים, שישבו בלוקסמבורג (FICP) וברומא (FIAC), התאחדו ועברו לאגל, בקרבת הוועד האולימפי הבינלאומי, היושב בלוזאן.

צבעי ה-UCI

בשנת 2005 החל UCI בסדרת מירוצי אופניים הנקראת – UCI ProTour (בתרגום חופשי מאנגלית – טור מקצועני), אשר מחליפה את הסדרה הקודמת שנקראה UCI World Cup (גביע העולם).
בשונה מסדרת גביע העולם ה-ProTour כולל בתוכו את מירוצי הכביש הגדולים (באנגלית Grand Tours), והם: הטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה והוואלטה אספניה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להאיגוד הבינלאומי לאופניים:
אופניים
פדרציות ספורט