הטבח בתיכון קולומביין


כל מה שרצית לדעת על הטבח בתיכון קולומביין:
הטבח בתיכון קולומביין התרחש ביום שלישי, 20 באפריל 1999, בבית הספר התיכון קולומביין במחוז ג'פרסון שבקולורדו, ליד הערים דנבר וליטלטון.
שני תלמידים בני-עשרה, אריק האריס ודילן קלבולד, ביצעו טבח ירי המוני, וגרמו למותם של 12 תלמידים ומורה אחד, ולפציעתם של 24 אחרים, ולאחר מכן התאבדו.
בהיסטוריה של אירועי ירי שהתרחשו בתחומי בתי ספר בארצות הברית, הטבח בתיכון קולומביין הוא אירוע הירי הרביעי בחומרתו, בהיבט של מספר הקורבנות.
התקריות הקטלניות יותר היו הטבח בווירג'יניה טק בשנת 2007, הטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק בקונטיקט ב-2012 והטבח באוניברסיטת טקסס בשנת 1966.
הטבח בתיכון קולומביין עורר פולמוס ציבורי בנוגע לחוקים הנוגעים לפיקוח על נשק, זמינותם של רובים ואקדחים בארצות הברית, ואלימות של צעירים העושים שימוש בנשק.
דיון נוסף עסק בהתהוות קליקות חברתיות בתיכונים, תת-תרבויות ובריונות, כמו גם בהשפעתם של סרטים אלימים ושל משחקי וידאו על החברה האמריקנית.
חלק מהנרצחים, שהוצגו כקורבנות על רקע אמונה דתית, הפכו למקורות השראה לאחרים.
אחרים קוננו על היעדר סממני דת בחינוך הכללי בפרט ובחברה האמריקנית בכלל, וטענו שמקורה של הטרגדיה הוא ביחסו השלילי של הממשל כלפי הדת.
הירי הביא, בין היתר, להשמת דגש גדול יותר על אבטחת בתי ספר וגרם גם לפאניקה מוראלית שכוונה נגד התרבות הגותית, נגד המנודים חברתית, ונגד השימוש‏ של בני נוער באינטרנט, בתרופות נוגדות דיכאון, בסרטים ובמשחקי וידאו אלימים‏‏.

הספרייה שנבנתה בתיכון קולומביין לאחר הרצח, כגלעד לזכר ההרוגים בטבח, שרובו התרחש בספרייה הישנה

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להטבח בתיכון קולומביין:
קולורדו: היסטוריה
מעשי טבח בארצות הברית
1999 בארצות הברית
ארצות הברית: פיגועי ירי
התקפות על בתי ספר