הליגה האנטישמית של צרפת


כל מה שרצית לדעת על הליגה האנטישמית של צרפת:
הליגה האנטישמית של צרפת (בצרפתית: Ligue antisémitique de France) נוסדה בשנת 1889 בידי העיתונאי הצרפתי אדואר דרימון, ופעלה בשלהי המאה ה-19, בצרפת של ימי הרפובליקה השלישית.
הליגה, שבמקור נקראה גם הליגה הלאומית האנטישמית של צרפת (Ligue nationale antisémitique de France), הפיצה פרסומים אנטישמיים, וגם הפיצה דברים נגד הקומוניזם והבונים החופשיים.
בין ראשי הליגה היו בין היתר ז'אק דה ביאז וז'ול גרן.
מרכזה היה בפריז.
ייסוד הליגה היה לאחר פרסום ספרו הפופולרי של דרימון "צרפת היהודית" (La France juive) ולאחר כישלון ניסיון ההפיכה של הגנרל ז'ורז' בולנז'ה שהביאו להתגברות הרגשות הלאומניים.
עיתונים רבים תמכו בליגה האנטישמית, ובהם "לה ליברה פארול" (La Libre Parole, "המילה החופשית") שבעריכת דרימון, "ל'אנטי-ז'ואיף" (L'Antijuif, "האנטי-יהודי") שבעריכת גרן ו"לה קרואה" (La Croix, "הצלב").
מלבד תעמולה אנטישמית, ארגנה הליגה גם הפגנות נגד היהודים, וגינתה את מעורבותם בסקנדל של מניות חברת תעלת פנמה ("שערוריית פנמה").
בזמן משפטו של אלפרד דרייפוס, שהוביל לפרשת דרייפוס, נקטה הליגה עמדה עקבית נגד דרייפוס, וגם הפיצה תאוריות קונספירציה על ניסיונות כביכול של הבונים החופשיים להפיל את הרפובליקה השלישית.
הליגה החלה להתפרק ב-1899, בשל חילוקי דעות בין ראשיה, אך הובילה ליצירת ליגות אחרות ימניות קיצוניות בצרפת בתקופה שבין מלחמות העולם.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להליגה האנטישמית של צרפת:
קצרמר צרפת
ארגונים אנטישמיים בצרפת
אנטישמיות בצרפת
צרפת: פוליטיקה