המדינה האסלאמית


כל מה שרצית לדעת על המדינה האסלאמית:
המדינה האסלאמית (בערבית: الدولة الاسلامية, תעתיק מדויק: אלדולה אלאסלאמיה), הידועה גם בשם דאעש (בערבית: داعش, ראשי תיבות של الدولة الاسلامية في العراق والشام, תעתיק מדויק: אלדולה אלאסלאמיה פי אלעראק ואלשאם, "המדינה האסלאמית בעיראק ובשאם" או: "המדינה האסלאמית בעיראק ובלבנט"‏; ראשי התיבות באנגלית: ISIS‏ או ISIL‏ – Islamic State of Iraq and Syria/Levant), היא ארגון טרור אסלאמי סוני שהתפצל מארגון אל-קאעידה ופועל בעיקר בסוריה ובעיראק.
הארגון מגדיר עצמו כח'ליפות אסלאמית סונית.
הארגון הוקם בעיראק ב-2003 כאיגוד של קבוצות טרור אסלאמיות קיצוניות.
ב-2004 הארגון הצטרף לארגון אל-קאעידה המרכזי באפגניסטן, ונודע כאל-קאעידה בעיראק.
ב-2014, בעקבות חילוקי דעות בין ההנהגה המרכזית של אל-קאעידה למפקדי הארגון בשטח, הם התנתקו מאל-קאעידה והפכו לארגון עצמאי בשם דאעש.
מנהיג הארגון נכון לשנת 2015 הוא אבו בכר אל-בגדאדי.
הארגון תחתיו השתתף גם בלחימה בסוריה‏ ובלחימה בעיראק.
בסוף יוני 2014 הכריז הארגון על הקמת ח'ליפות אסלאמית עצמאית בשטחים שבשליטתו וקיצר את שמו להמדינה האסלאמית‏, שינוי המלמד על השאיפות שגדלו ואינן מוגבלות עוד מבחינה גאוגרפית.
בנוסף, הוא הכריז שכל המוסלמים בכל העולם חייבים לציית לאל-בגדאדי, שהוכרז כח'ליפה‏.
הארגון נודע לשמצה בעולם לאחר שפרסם ברשת האינטרנט סרטונים בהם הציג את אנשיו עורפים את ראשיהם של קורבנות שנחטפו על ידי הארגון ורוצחים אזרחים וחיילים בעיראק ובסוריה באמצעות רובים.
למדינה האסלאמית זרוע תקשורת שהוקמה בתחילת 2014 הנקראת "אל-חיאת", שאחראית על פרסומי הארגון, סרטונים, כולל של עריפת ראשים, ועיתונות כדוגמת המגזין "דאביק" (Dabiq).

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להמדינה האסלאמית:
מלחמת האזרחים בסוריה
צבאות לא סדירים
ארגוני טרור סונים
עיראק: פוליטיקה
סוריה: פוליטיקה
סוריה: ארגונים
מדינות לכאורה
המדינה האסלאמית
יחסי סונים-שיעים