המועצה להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה


כל מה שרצית לדעת על המועצה להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה:
המועצה להנצחת נשיאים וראשי ממשלות היא מועצה שנועדה להנצחת זכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה, כחלק מהכבוד של החברה בישראל לראשי המדינה.
המועצה הוקמה בשנת 1986.
תפקידה הוא להכין תוכנית הנצחה לנשיאים וראשי ממשלות, וכן לקבוע את הגופים הציבוריים שיבצעו בתמיכת הממשלה את פעילות ההנצחה, בשים לב לאישיותה ופועלה של האישיות המונצחת.
כל הנצחה היא בכפוף לאישור הממשלה.
המועצה מפקחת על ביצוע תוכניות ההנצחה, ומדווחת לממשלה על ממצאיה בצירוף המלצותיה.
למועצה יש סמכות לקבל מידע ולדרוש מסמכים מכל גוף שעוסק בפעילות הנצחה במימון הממשלה.
‏‏‏המועצה, הפועלת תחת משרד ראש הממשלה, מעבירה בכל שנה תמיכות לעמותות ציבוריות המנציחות את ראשי המדינה, באמצעות תוכניות חינוך לבני נוער, הרצאות, ימי עיון ועוד.
אחד מהאירועים שעורכת המועצה הוא אזכרה שנתית כללית בא' בניסן (ראש השנה למלכים, על פי המסורת היהודית) לכל ראשי המדינה שנפטרו.
יושב ראש המועצה הוא ראש הממשלה המכהן, וחברים בו עוד שישה נציגי הממשלה, כגון יושב ראש ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, שר המדע, התרבות והספורט, שר החינוך ועוד.
בנוסף, חברים בה גם אישי ציבור, סופרים ואנשי תרבות (למשל בשנת 2008 חברים בה גלילה רון פדר עמית, יהורם גאון, גילה אלמגור, הרב יצחק דוד גרוסמן ועוד).
תקופת הכהונה של כל חבר היא 5 שנים, וניתן לחדש את כהונתו.
במשרד ראש הממשלה מכהן מזכיר המועצה להנצחה והוא זה שנושא באחריות להפעלת מערכות ההנצחה השונות.
כמזכיר המועצה הראשון כיהן סגן מזכיר הממשלה, מר אריה זהר ולאחריו כיהנו עו"ד עמיחי עורקבי, מר אורן מגנזי, מר אבי וידרמן וכיום מכהן מר ראובן פינסקי בתפקיד.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להמועצה להנצחת נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה:
משרד ראש הממשלה
הנצחת פוליטיקאים ישראלים