המלחמה בסחר בסמים במקסיקו


כל מה שרצית לדעת על המלחמה בסחר בסמים במקסיקו:
המלחמה בסחר בסמים במקסיקו הוא סכסוך מזוין מתמשך בין קרטלי הסמים המקסיקניים, שנלחמים בקרטלי הסמים האחרים על השליטה בסחר בסמים על אזורים מסוימים, וכן בגורמי אכיפת החוק במקסיקו המנסים באופן מתמיד לצמצם את היקף הסחר בסמים.
למרות שקרטלי הסמים המקסיקניים קיימים זמן רב, הם הפכו להיות בעלי השפעה רבה לאחר דעיכת השפעה של קרטלי הסמים של קולומביה בשנות ה-90.
קרטלי הסמים המקסיקנים שולטים כיום בשוק הסמים הסיטונאי בארצות הברית.
מעצרים של ראשי הקרטלים, במיוחד בקרטל טיחואנה ובקרטל המפרץ, הובילו לגל אלימות כאשר הקרטלים ניסו להשתלט על נתיבי הסחר של הסמים בין מקסיקו לארצות הברית.
מקסיקו, אחת מהמדינות הגדולות ביותר כיום בייצור ובייצוא של סמים, היא היצואנית העיקרית של חשיש לארצות הברית ואחת מהיצואניות הגדולות ביותר של הסם מתאמפטמין לארצות הברית.
למרות שמקסיקו מייצרת רק אחוז קטן מסך כל ההרואין בעולם, היא אחת מהייצואניות הגדולות ביותר של הרואין לארצות הברית.
ההערכה היא כי קרטלי הסמים המקסיקנים מייצאים כיום קרוב ל-70% מהסמים המיוצאים לארצות הברית.
מחלקת המדינה האמריקנית העריכה כי 90% מהקוקאין אשר מיוצא לארצות הברית מוברח ממקסיקו, כאשר קולומביה היא היצרנית העיקרית של הסם קוקאין, וכי הכמות הרווחים שהקרטלים גורפים ממכירה סיטונאית של הסם הם בין 13.
6 ל-48.
4 מיליארד דולר אמריקאי בשנה.
עם השנים חלה עליה הדרגתית בכמות סוחרי הסמים המקסיקנים אשר מבריחים כספים בחזרה לתוך מקסיקו באמצעות מכוניות ומשאיות, ככל הנראה עקב האפקטיביות הרבה של המאמצים האמריקנים לנטר העברות כספים אלקטרוניות.
מעל ל-28,000 אנשים בסך הכל נהרגו בין דצמבר 2006 לנובמבר 2010 כתוצאה מהסכסוך האלים בין קרטלי הסמים לגורמי אכיפת החוק במקסיקו.
העיר סיודאד חוארס במקסיקו קיבלה בשנת 2009 את התואר המפוקפק "בירת הרצח העולמית" והפכה לעיר המסוכנת בעולם בעקבות מספרם הרב ביותר של מקרי הרצח ביחס לאוכלוסייה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להמלחמה בסחר בסמים במקסיקו:
קצרמר צבא
מלחמות מקסיקו
סמים
פשע במקסיקו