הסיטי קולג' של ניו יורק


כל מה שרצית לדעת על הסיטי קולג' של ניו יורק:
המכללה העירונית של אוניברסיטת העיר ניו יורק (The City College of the City University of New York המוכרת יותר בשמות הסיטי קולג' של ניו יורק, סיטי קולג' או CCNY) היא מכללה בכירה המשתייכת לאוניברסיטה הציבורית של העיר ניו יורק (CUNY), והיא אף הוותיקה ביותר מבין 23 המוסדות האקדמיים של האוניברסיטה.
הקמפוס של סיטי קולג' בצפון מנהטן משתרע על פני יותר מ-140 דונם לאורך שדרת קונבנט מרחוב 130 עד רחוב 141 וניצב על גבעה המשקיפה על שכונת הארלם.
הקמפוס הניאו גותי עוצב ברובו על ידי ג'ורג' בראון פוסט.
סיטי קולג' נוסדה ב-1847 והייתה המוסד הציבורי האקדמי החופשי הראשון בארצות הברית.
בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 למדו בה דורות רבים של סטודנטים ממעמד הפועלים, כולל יהודים רבים (האינטלקטואלים של ניו יורק), מאחר שלא יכלו להתקבל או להרשות לעצמם ללמוד באונברסיטאות הפרטיות.
בשל כך סיטי קולג' אף זכתה לתואר "ההרווארד של הפרולטריון", "הרווארד לעניים" ו-"הרווארד על ההדסון".
גם כיום סיטי קולג' נושאת בתואר של האוניברסיטה הציבורית עם מספר הבוגרים הרב ביותר אשר זכו בפרס נובל בארצות הברית (9 זוכים).
בוגרים ידועים כוללים את הפוליטיקאים קולין פאוול ואד קוץ', הסופרים מריו פוזו, ברנרד מלמוד והנרי רות', והשחקנים אדוארד ג'י רובינסון, אלי וולך, זירו מוסטל וג'אד הירש, וגם דמויות הטלוויזיה הפיקטיביות דון דרייפר ממד מן וטובי זיגלר מהבית הלבן (וכך גם השחקן ששיחק אותו – ריצרד שיף).

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להסיטי קולג' של ניו יורק:
קצרמר חינוך
ניו יורק: אוניברסיטאות ומכללות
מנהטן