העמותה לילדים בסיכון


כל מה שרצית לדעת על העמותה לילדים בסיכון:
העמותה לילדים בסיכון הוקמה ב-1990 על מנת ליצור רשת ביטחון לילדים הסובלים מטווח סיכונים רחב, בהם ילדים הסובלים מהפרעות קשב ותקשורת.
העמותה מקימה ומתפעלת גנים טיפוליים לילדים בגיל הרך עם אוטיזם, מעונות יום שיקומיים, וכן את מרכז חוסן לטיפול בילדים ובבני נוער הסובלים מהפרעות פוסט-טראומטיות.
נכון לשנת 2015, מנכ"ל העמותה היא עו"ד ציפי נגל-אדלשטיין והיו"ר הוא עו"ד ד"ר יעקב וינרוט.
מאז היווסדה, הקימה העמותה שני מרכזי פעולה:המרכז לילדים בסיכון עוסק באבחון, איתור וטיפול בהפרעות התפתחותיות באמצעות הפעלת 146 מסגרות (גנים טיפוליים, מעונות יום שיקומיים ומרכזי טיפול) ברחבי הארץ לילדים וצעירים בספקטרום האוטיסטי.
הגנים הטיפוליים פועלים בשילוב עם מסגרות רפואיות.
הם מיועדים לילדים בגילאי 3 עד 7 הלוקים בהפרעה ראשונית בתחום הקשר והתקשורת.
היחידה הגננית מהווה מרכז שממנו יוצאים הילדים לטיפולים שונים, לעתים לגן רגיל, כשהדגש הוא על עבודה אינטגרטיבית עם הצוות והמשפחה.
התפיסה משלבת מערכים חינוכיים וטיפוליים בתחומים שונים, בצוותים רב-מקצועיים הכוללים אנשי מקצוע מתחומים שונים: חינוך מיוחד, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, קלינאות תקשורת, טיפול באמנות ועוד.
דגשי העבודה הם על ההיבטים השונים של ההפרעה: קוגניטיבי, רגשי, שפתי, בין אישי וגופני.
תוכנית הטיפול בילד הלוקה בהפרעה בספקטרום האוטיסטי צריכה לכלול גם את בני משפחתו של הילד, תוך הדרכה בנושאים כגון התפקוד ההורי והמשפחתי.
מרכז חוסן להתערבות בטראומה ואסון המוני על-שם כהן-האריס הוקם במטרה לחזק את החוסן האזרחי ולשפר את מוכנות האוכלוסייה להתמודדות יעילה עם מצבי חירום ואסון המוני.
הנחת הבסיס היא כי עמידות הילד תלויה בזו של סביבתו ההתפתחותית; מצד שני, העמידות של סביבה חברתית נתונה נקבעת על ידי יכולות ההתמודדות של ילדיה.
מתוך שמונים המסגרות שמפעילה העמותה, הדרומית ביותר מצויה באשקלון.
אולם, העמותה מפזרת קופות תרומה רבות בערים דרומיות יותר, כגון בבאר שבע.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להעמותה לילדים בסיכון:
הקשת האוטיסטית: ארגונים
ארגונים חברתיים בישראל
ארגוני חינוך בישראל
פסיכיאטריה
ישראל: רווחת הילד
ישראל: בריאות הנפש