הפסטיבל הבין-לאומי לקולנוע גאה


כל מה שרצית לדעת על הפסטיבל הבין-לאומי לקולנוע גאה:
הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה (ידוע גם בכינויו באנגלית: TLVFest) הוא פסטיבל סרטי קולנוע המתקיים בתל אביב פעם בשנה בחודש יוני, נמשך חמישה ימים, ומוקדש כולו לסרטים להט"ביים – סרטים של יוצרים ויוצרות להט"בים העוסקים בנושאי לסביות, הומוסקסואלים, טרנסקסואלים וביסקסואלים.
במהלך ימי הפסטיבל משולבות הקרנות של מגוון סרטים שאינם מיועדים להפצה בישראל עם מפגשים עם יוצרי קולנוע מישראל ומחו"ל וסדנאות ופרויקטים מיוחדים.
לצד הקרנת סרטים מהעולם, הפסטיבל שם דגש על עידוד היצירה הישראלית המקורית, מקיים תחרות לסרטים ישראלים קצרים נושאת פרסים, ונותן במה לאמנים ויוצרים מקרב קהילת הלהט"ב.
הפסטיבל נוסד בשנת 2006, פרי יוזמתם וניהולם המשותף של במאי הקולנוע יאיר הוכנר ושל גדי לשמן.
הוא החל את דרכו באולמות ההקרנה הפרטיים שבחנות האוזן השלישית בתל אביב-יפו.
בשל הצלחתו הרבה, עבר הפסטיבל בשנה שלאחר מכן לסינמטק תל אביב.
החל משנתו השנייה מנוהל הפסטיבל על ידי יאיר הוכנר.
בשנתו החמישית של הפסטיבל ליוותה את האירוע לראשונה נציגות רשמית של עיריית תל אביב יפו ושל הכנסת, בדמות חבר הכנסת ניצן הורוביץ.
כמו כן נכחו בפסטיבל נציגים של קרן הקולנוע הישראלי וקרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב.
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה סרבה לסייע במימון הפסטיבל.
‏במהלך שנות קיומו התארחו בפסטיבל עשרות במאי ושחקני קולנוע מהעולם (כגון ברוס לה ברוס וג'יי בראנאן) והוצגו בו סרטי קולנוע ישראלי בהקרנות בכורה עולמיות וסרטים נוספים (כגון "אני אוהב אותך פיליפ מוריס") בהקרנות בכורה ארציות.
לפי אתר הפסטיבל, האירוע נתקל מדי שנה בקשיים בגיוס חסויות, שכן חברות רבות חוששות לתת לפסטיבל חסות מסחרית מחשש שהציבור החרדי והדתי יחרים את מוצריהם או שירותיהם.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להפסטיבל הבין-לאומי לקולנוע גאה:
קצרמר קולנוע
תל אביב-יפו: פסטיבלים
להט"ב בישראל
תרבות להט"ב
פסטיבלי קולנוע ישראליים