הקונפדרציה הצפון-גרמנית


כל מה שרצית לדעת על הקונפדרציה הצפון-גרמנית:
הקונפדרציה הצפון-גרמנית (גרמנית: Norddeutscher Bund) נולדה באוגוסט 1866 כברית צבאית של 22 מדינות צפון גרמניות תחת הנהגתה של ממלכת פרוסיה במסגרת מלחמת שבעת השבועות וביולי 1867 הפכה למדינה פדרטיבית.
היא הביאה לגרמניה חוקה מסודרת והייתה אבן יסוד בכינונה של האימפריה הגרמנית אשר בתורה אימצה רבים מסעיפי חוקתה כמו גם את דגלה.
שלא כקודמתה, הקונפדרציה הגרמנית, הייתה הקונפדרציה הצפון-גרמנית מדינה של ממש.
שטחיה חפפו את שטחי הקונפדרציה צפונית לנהר מיין כולל את מחוזותיה המזרחיים של פרוסיה ואת דוכסות שלזוויג אך ללא שטחי אוסטריה, בוואריה, וירטמברג, באדן וחלקה הדרומי של הדוכסות הגדולה של הסן, והיא איחדה את צפונה של גרמניה תחת הנהגתה של פרוסיה באמצעות איגוד המכס (Zollverein) והסכמי שלום חשאיים עם מדינות הדרום (שנחתמו יום לפני החתימה על שלום פראג).
אף על פי שהקונפדרציה התבטלה לאחר איחודה של גרמניה בשנת 1871, שימשה הקונפדרציה כבן יסוד לכינונה של החוקה הגרמנית באותה השנה.
חוקה זו העניקה לקאנצלר החדש אוטו פון ביסמרק סמכויות רבות שכן היא הפכה אותו ל"אחראי" אך לא חייבה אותו לתת דין וחשבון בפני הבונדסטאג והעבירה לידיו את הסמכויות על התקציב הצבאי (לאחר המשבר החוקתי אליו נקלע וילהלם הראשון בשנת 1862).

עיינו גם בפורטל:

פורטל גרמניה

מלכים וקיסרים גרמניים

פרנקיה המזרחית (843–918)
קרל השני · לודוויג הראשון · לודוויג השני · קרלומן · לודוויג השלישי · קרל השלישי · ארנולף · לודוויג הילד · קונראד הראשון

ממלכת סקסוניה (919–962)
היינריך הצפר · אוטו הראשון

האימפריה הרומית הקדושה (962–1806)
אוטו הראשון · אוטו השני · אוטו השלישי · היינריך השני · קונראד השני · היינריך השלישי · היינריך הרביעי · היינריך החמישי · לותאר השלישי · קונראד השלישי · פרידריך הראשון · היינריך השישי · פיליפ משוואביה · אוטו הרביעי · פרידריך השני · קונראד הרביעי · רודולף הראשון · אדולף · אלברט הראשון · היינריך השביעי · לודוויג הרביעי · קרל הרביעי · ונצלאוס · רופרט · זיגמונד · אלברט השני · פרידריך השלישי · מקסימיליאן הראשון · קרל החמישי · פרדיננד הראשון · מקסימיליאן השני · רודולף השני · מתיאס · פרדיננד השני · פרדיננד השלישי · לאופולד הראשון · יוזף הראשון · קרל השישי · קרל השביעי · פרנץ הראשון · יוזף השני · לאופולד השני · פרנץ השני

הקונפדרציה של הריין (1806–1813)
נפוליאון בונפרטה

הקונפדרציה הגרמנית (1815–1848)
פרנץ השני · פרדיננד הראשון · פרנץ יוזף הראשון

הקונפדרציה הצפון-גרמנית (1867–1871)
וילהלם הראשון

הקיסרות הגרמנית (1871–1918)
וילהלם הראשון · פרידריך השלישי · וילהלם השני

פורטל גרמניה

ערך זה הוא קצרמר בנושא גרמניה.
אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להקונפדרציה הצפון-גרמנית:
קצרמר גרמניה
גרמניה: היסטוריה
מדינות לשעבר באירופה