הקו הראשי של רכבת ישראל


כל מה שרצית לדעת על הקו הראשי של רכבת ישראל:
הקו הראשי של רכבת ישראל הוא הכינוי שניתן למסילת הרכבת החוצה את ישראל מצפון לדרום, מנהריה למסוף המטענים שבהר צין.
קו זה הינו למעשה מספר מסילות נפרדות שנבנו בתקופות שונות וחוברו בשלב מאוחר לקו אחד – מסילת החוף, מסילת איילון ומסילת הדרום.
מהקו הראשי מתפצלות שלוחות – מסילת הירקון, מסילת הרכבת לראשון לציון הראשונים, קו הרכבת למודיעין, מסילת הרכבת לירושלים, מסילת הרכבת תל אביב – בני-דרום, המסילה המזרחית ושלוחות לנמלי ים (נמל אשדוד ונמל חיפה) ולמסופי משא ומטען (מסוף המטענים ברמת חובב, ממגורות חיטה בדבירה וליד גן שמואל, בתי הזיקוק בחיפה ועוד).
לאורך המסילה פועל קו נוסעים בינעירוני של רכבת ישראל שמנצל את הקו כמעט למלוא אורכו – קו נהריה-חיפה-בנימינה-תל אביב-נתב"ג-לוד-באר שבע, וקו פרברי בין הקריות לחיפה.
בשאר קווי הנוסעים הבינעירוניים והפרבריים נעשה שימוש בחלק מהמסילה לצד שימוש בשלוחות המתפצלות ממנה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להקו הראשי של רכבת ישראל:
ויקיפדיה: ערכים הדורשים עדכון
ישראל: מסילות רכבת