הקרב על שדה הנדרסון


כל מה שרצית לדעת על הקרב על שדה הנדרסון:
הקרב על שדה הנדרסון הוא קרב בין הצבא והצי הקיסרי היפני נגד בעלות הברית (בעיקר כוחות מרינס וצבא) שהתקיים בין ה-23 ל-26 באוקטובר 1942 על ומסביב לגוודלקנל באיי שלמה.
הקרב היה ביבשה, בים, ולאחר כך גם קרב באוויר של המערכה באוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה.
הקרב היה השלישי מתוך שלוש המתקפות קרקע הגדולות שנערכו על ידי היפנים במהלך המערכה על גוודלקנל.
בקרב, כוחות צבא ומרינס, תחת פיקודו הכולל של האלוף (מייג'ור גנרל) אלכסנדר וונדגריפט (Alexander Vandegrift), הדפו התקפה של הארמייה ה-17 של הצבא היפני, תחת פיקודו של רא"ל (לוטננט גנרל) הארוקיצ'י היאקוטאקה.
כוחות ארצות הברית היו צריכים להגן על מתחם לנגה (Lunga), אשר שמר על שדה הנדרסון בגוודלקנל, שנכבש מידי היפנים על ידי בעלות הברית בזמן הנחיתה על גוודלקנל ב-7 באוגוסט 1942.
הכוח של היקוטקה נשלח אל גוודלקנל בתגובה לנחיתה של בעלות הברית עם המשימה של כיבוש מחדש של שדה התעופה וסילוק כוחות בעלות הברית מהאי.
חיילים של היקוטקה ביצעו התקפות רבות במשך שלושה ימים במקומות שונים מסביב למתחם לנגה, אבל כולן נהדפו עם הפסדים כבדים על התוקפים היפנים.
במקביל, מטוסים אמריקאים הפועלים משדה הנדרסון הגנו בהצלחה על עמדות ארצות הברית על גוודלקנל מפני התקפות אוויר וים של הצי הקיסרי היפני.
הקרב היה המתקפה הרצינית האחרונה שנערכה על ידי הכוחות היפנים על גוודלקנל.
לאחר ניסיון להעביר תגבורת נוספת נכשלה במהלך הקרב הימי של גוודלקנל בנובמבר 1942, הודתה יפן בתבוסה במאבק על האי ופינתה רבים מכוחות הנותרים בשבוע הראשון של פברואר 1943.

מקור: https://he.
wikipedia.
org/w/index.
php?title=הקרב_על_שדה_הנדרסון&oldid=16143521
קטגוריות: איי שלמה: היסטוריהקרבות יבשתיים באסיה ובאוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייהקרבות ימיים באוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייהמלחמת העולם השנייה: 1942

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להקרב על שדה הנדרסון:
איי שלמה: היסטוריה
קרבות יבשתיים באסיה ובאוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה
קרבות ימיים באוקיינוס השקט במלחמת העולם השנייה
מלחמת העולם השנייה: 1942