הרכבת הטרנס-סיבירית


כל מה שרצית לדעת על הרכבת הטרנס-סיבירית:
הרכבת הטרנס-סיבירית (ברוסית: Транссибирская магистраль, Транссиб) היא רשת מסילות הברזל החוצה את סיביר לרוחבה, מרוסיה האירופית עד לסין, למונגוליה ולחבלים הרוסיים המזרחיים.
הרכבת משמשת להסעת נוסעים ומטען, ובעתות מלחמה שירתה את האימפריה הרוסית (ולימים את ברית המועצות) להעברת אספקה לחזית.
מסילה זו היא הארוכה ביותר בעולם.
הנתיב העיקרי, ה"טרנס-סיבירי", יוצא ממוסקבה ומגיע לולדיווסטוק דרך דרום סיביר.
הוא נסלל בין 1891 ל-1916.
הרכבת הנוסעת לאורכו של נתיב זה נקראת באותו שם.
זהו קו הרכבת הארוך ביותר בעולם – אורכו 9,288 קילומטר והוא חוצה שמונה אזורי זמן.
נסיעה בקו זה, מתחנתו הראשונה ועד לאחרונה אורכת כשבוע.
נתיב עיקרי נוסף הוא ה"טרנס-מנצ'ורי", החופף את הנתיב הטרנס-סיבירי עד טרסקיה, כ-1,000 קילומטר מזרחית לימת באיקל.
מטרסקיה נמשך הנתיב לכיוון דרום-מזרח, אל תוך סין, ומגיע עד בייג'ינג.
נתיב עיקרי שלישי הוא ה"טרנס-מונגולי", החופף את הנתיב הטרנס-סיבירי עד אולן אודה שעל חופה המזרחי של ימת באיקל.
משם נמשך הנתיב דרומה עד בירת מונגוליה, אולן בטור, ממנה הוא נמשך דרום-מזרחה לבייג'ינג.
ב-1991 הושלם נתיב רביעי, צפוני, לאחר יותר מ-50 שנה של עבודה לא רצופה.
נתיב זה מכונה "באיקל-אמור" והוא נבנה כאלטרנטיבה אסטרטגית לנתיב הטרנס-סיבירי, שעובר קרוב לגבול רוסיה-סין.
הנתיב החדש נפרד מהנתיב הטרנס-סיבירי מערבה לימת באיקל ומצפין ממנה, חוצה את נהר אמור ולבסוף מגיע לחוף האוקיינוס השקט.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להרכבת הטרנס-סיבירית:
רוסיה: רכבות
רוסיה: היסטוריה
סיביר
מסילות רכבת
ברית המועצות: תחבורה