הרכבת התחתית של ברלין


כל מה שרצית לדעת על הרכבת התחתית של ברלין:
הרכבת התחתית של ברלין (בגרמנית: U-Bahn Berlin – אוּ-בַּאן ברלין), מהווה, יחד עם הרכבת המהירה של ברלין (בגרמנית: S-Bahn Berlin) את מערכת התחבורה הציבורית העיקרית של ברלין בירת גרמניה.
המונח או-באן הוא קיצור של "אונטרגרונדבאן" – "רכבת תחתית" בגרמנית.
מערכת רכבות זו, שהחלה לפעול בשנת 1902, כוללת כיום 170 תחנות המקושרות בתשעה קווים.
אורכם הכולל של הקווים 146 קילומטר, ו-90% ממסילות הברזל מצויות מתחת לפני הקרקע.
מערכת הרכבת מנוהלת ומתוחזקת על ידי חברת ברלינר פרקרסבטריבה המכונה "BVG".
המערכת הוקמה על מנת להקל על עומסי התחבורה במרכז ברלין.
המערכת גדלה תוך זמן קצר עד מלחמת העולם השנייה.
עם תום המלחמה וחלוקת ברלין למזרח ברלין ומערב ברלין המשיכה מערכת הרכבות לעבוד עד לבניית חומת ברלין.
במסגרת ההגבלות שהטילה ממשלת גרמניה המזרחית על אזרחיה, נאסר עליהם לנסוע במערכת הרכבות, ואף שחלק מהרכבות עברו במזרח העיר רק לתושבי מערב העיר הותר להשתמש ברכבות.
התחנות במזרח העיר הפכו לתחנות רפאים בהן הרכבות לא עצרו.
עם נפילת חומת ברלין ואיחוד הגרמניות הותר לתושבי מזרח העיר לשוב ולהשתמש במערכת הרכבות, ומערכת הרכבות והתחנות (ובעיקר התחנות במזרח העיר בהן לא נעשה שימוש מאז שנת 1961) שופצה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להרכבת התחתית של ברלין:
ברלין: תחבורה
גרמניה: רכבות תחתיות