השוואת מחירים בלתי תלויים


כל מה שרצית לדעת על השוואת מחירים בלתי תלויים:
שיטת השוואת מחירים בלתי תלויים (באנגלית Comparable Uncontrolled Price Method – CUP) היא שיטה להשוואה באופן ישיר בין מחירי נכסים או שירותים המועברים בין שני צדדים, לבין מחירם של נכסים או שירותים זהים המועברים בין אחרים, בהתקיים תנאים דומים.
אם קיימת אי-התאמה בין המחיר בעסקה הנבדקת לבין המחיר בו נערכה העסקה בת־ההשוואה, ייתכן כי התנאים בעסקה הנבחנת אינם משקפים תנאי שוק.
שיטת השוואת המחיר ניתנת ליישום באחת מהדרכים הבאות:CUP "פנימי" (Internal CUP) – השוואת המחיר בעסקה הנבדקת למחיר אשר נקבע בעסקה זהה שהתקיימה בין אחד הצדדים לעסקה הנבדקת לבין צד שלישי שאינו צד קשור.
CUP "חיצוני" (External CUP) – השוואת המחיר בעסקה הנבדקת למחיר אשר נקבע בעסקה זהה שהתקיימה בין צדדים שאינם צד לעסקה הנבדקת ושאינם צדדים קשורים כשלעצמם.
שיטת ה CUP רגישה מאד לשוני בין העסקאות.
השוני יכול להתבטא בשוני במוצר, שירות או תנאי העסקה.
לכן, לרוב יהיה ניתן ליישם את שיטת ה CUP "פנימי" ביתר קלות מפני שיש את מלוא המידע הנדרש על מנת לקבוע את מידת ההשוואתיות של העסקאות.
במרבית המקרים יישום השיטה מחייב ביצוע התאמות על מנת שהעסקאות יהיו ברות השוואה.
אפילו הבדלים מינורים כביכול מחייבים התאמה בין העסקאות.
דוגמה להבדל מינורי שמחייב התאמה הוא: שני מוצרים זהים שנמכרים תחת מותגים שונים, שני מוצרים זהים אך היקף המכירה שונה.
שיטת ה CUP, כאשר היא ניתנת ליישום, מספקת את מחיר השוק באופן המדויק ביותר ולכן היא השיטה המועדפת לפי כללי ה-OECD.
אולם, לרוב שיטה זו אינה מיושמת בגלל הבדלים בין העסקאות להשוואה אשר לא ניתנים להתאמה.
אוחזר מתוך "https://he.
wikipedia.
org/w/index.
php?title=השוואת_מחירים_בלתי_תלויים&oldid=23902571"קטגוריות: ויקיפדיה: שכתוב – מדעי החברהמחירשיווקקטגוריה מוסתרת: ויקיפדיה: שכתוב – כל הערכים
נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להשוואת מחירים בלתי תלויים:
ויקיפדיה: שכתוב – מדעי החברה
מחיר
שיווק