התאחדות תעשיית היהלומים הישראלית


כל מה שרצית לדעת על התאחדות תעשיית היהלומים הישראלית:
התאחדות תעשייני היהלומים הישראלית בע"מ נוסדה ב-1940 על ידי עובד בן עמי, והיא ארגון יצרני היהלומים היחיד בישראל.
התאחדות תעשייני היהלומים הישראלית מייצגת כ-200 יצרני יהלומים, האחראים על כ-95% מהיהלומים שמייצרת התעשייה, שהיא אחת משלושת מרכזי עיבוד היהלומים המובילים בעולם.
בהתאחדות התעשיינים הישראלית חברים כל מגזרי הייצור בענף ובעלי חברות ייצור גדולות, בינוניות וקטנות של יהלומים, מהן בעלות סייט וכאלו שאינן בעלות סייט.
המוסד העליון של ההתאחדות הוא האסיפה הכללית, ואת מדיניותה מתווים הנשיא מוטי גנץ (שנבחר לתפקיד ב-2004), הוועד הפועל והוועדות השונות, הנבחרים אחת לשלוש שנים.
את פעילותה השוטפת של ההתאחדות מבצעים המנכ"ל עודי שינטל (במכהן בתפקיד מיולי 2007) הסמנכ"ל וצוות המשרד.
התאחדות תעשייני היהלומים הישראלית מייצגת יצרני יהלומים, ואת התעשייה כולה בפורומים בארץ ובעולם שבהם מתקבלות החלטות בעלות השלכות על פעילותם.
בישראל דואגת ההתאחדות בין היתר להסדרת הסכמי העבודה ולטיפול בתנאי העובדים, להענקת ייעוץ משפטי, לייזום חקיקה שתקדם את התעשייה, לקידום המחקר והפיתוח הטכנולוגיים, לקידום שיווק היהלומים, ולייזום אירועים מיוחדים של התעשייה.
בעולם היא דואגת למגעים מול ספקי יהלומי גלם, מייצגת את תעשיית היהלומים במפגשים עם ה-DTC, משמשת כנציגת ישראל בהתאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA), במועצת היהלומים העולמית (WDC) ובתהליך קימברלי (Kimberly Process), ועוסקת בשורת פעילויות נוספת שמטרתן לקדם את ענף היהלומים הישראלי.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות להתאחדות תעשיית היהלומים הישראלית:
ויקיפדיה: עריכה – ישראל
מסחר ביהלומים
ארגוני מעסיקים בישראל