חנות קטנה ומטריפה (סרט, 1960)


כל מה שרצית לדעת על חנות קטנה ומטריפה (סרט, 1960):
חנות קטנה ומטריפה (במקור: The Little Shop of Horrors) הוא קומדיית אימה אמריקאית משנת 1960 בבימויו של רוג'ר קורמן.
התסריט, אשר נכתב על ידי צ'ארלס ב' גריפית, הינו פארסה על עובד לא-יוצלח בחנות פרחים כושלת, שמגדל צמח הניזון מבשר ודם אנושיים.
יש הרואים בסרט כמבוסס על הסיפור "Green Thoughts" משנת 1932 מאת ג'ון קולייר, אודות צמח אוכל אדם.
עם זאת, דניס מקדוגל, בביוגרפיה של ג'ק ניקולסון, רומז כי עולה כי צ'ארלס ב' גריפית הושפע מסיפור מדע בדיוני קצר מאת ארתור סי.
קלארק, בשם "The Reluctant Orchid".
‏ בסרט מככבים ג'ונתן הייז, ג'קי ג'וזף, מל וולס ודיק מילר, כולם עבדו בעבר עם קורמן בסרטים קודמים.
הסרט, אשר הופק תחת השם הזמני "The Passionate People Eater",‏ כולל סגנון מקורי של הומור, המשלב קומדיה שחורה עם פארסה ומשלב הומור ואלמנטים של פרודיה על הומור יהודי.
הסרט צולם במשך יומיים, עם תקציב של כ-30 אלף דולר, תוך ניצול סטים של תפאורה שהושארו עומדים מהפקה קודמת שכבר הסתיימה, בשם "A Bucket of Blood".
‏}מפה לאוזן, הסרט זכה באיטיות למעמד של סרט פולחן בעת שהוקרן לראשונה בתור ה-בי מובי של מתכונת "שני כרטיסים במחיר אחד", לאחר הסרט "Black Sunday" של מריו בבא ולבסוף – לאחר "Last Woman on Earth".
‏ הפופולריות של הסרט עלתה עם שידורי טלוויזיה מקומיים, כמו גם הופעתו בסרט של ג'ק ניקולסון הצעיר, אשר תפקידו הקטן בסרט זכה להבלטה משמעותית כאשר יצא הסרט בגרסת VHS לצפייה ביתית.
הסרט היה הבסיס למחזמר שהועלה באוף ברודוויי, "חנות קטנה ומטריפה", אשר לבסוף עובד לסרט קולנוע באורך מלא בשנת 1986, ולהפקת מחודשת על בימות ברודוויי – כל אלו משכו תשומת לב לסרט המקורי, משנת 1960.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לחנות קטנה ומטריפה (סרט, 1960):
סרטים באנגלית
סרטי 1960
סרטים אמריקאיים
סרטי אימה
סרטי קומדיה שחורה
סרטי שחור-לבן