כן, אדוני השר


כל מה שרצית לדעת על כן, אדוני השר:
כן, אדוני השר (באנגלית: Yes Minister) היא קומדיית מצבים בריטית זוכת פרס באפט"א, שנכתבה על ידי אנתוני ג'יי וג'ונתן לין, ושודרה לראשונה בטלוויזיה וברדיו על ידי ה-BBC בין השנים 1980 ל-1984.
סדרת ההמשך, כן, אדוני ראש-הממשלה (אנגלית: Yes, Prime Minister), הועלתה על המרקעים בין השנים 1986 ל-1988.
יחדיו כוללות שתי הסדרות 38 פרקים, משכם מחצית השעה, להוציא אחד.
חלק מהפרקים שודרו גם ברדיו כתסכית ובשנת 2010 הופקה הצגה מאת אנתוני ג'יי וג'ונתן ליי, כותבי הסדרה, בהשתתפות חלק מהשחקנים המקוריים, המבוססת על הסדרה.
ההצגה הייתה סאטירה חריפה על הקואליציה בין מפלגת הלייבור לבין המפלגה השמרנית שהוקמה באותה השנה בידי דיוויד קמרון.
ההצגה הייתה פרובוקטיבית ונועזת מהסדרה, וכללה לא מעט קללות, על אף היותה ברוח הסדרה המקורית.
שנתיים אחרי ההצגה, בשנת 2012 הוחלט ב-BBC לחדש את הסדרה לעונה נוספת שישולבו בה חלק מהרעיונות שהועלו בהצגה.
העונה החדשה נכתבה אף היא בידי יוצרי הסדרה המקורית והמחזה אנתוני ג'יי וג'ונתן לי, וכל שחקני הסדרה המקורית משתתפים בה, למעט אלו שנפטרו.
העונה החדשה, המשודרת מאז ה-15 בינואר 2013, זוכה להצלחה ולביקורות משבחות.
הסדרה מתרחשת בווייטהול, במשרדו הפרטי של שר בממשלת בריטניה (ובסדרת ההמשך, ברחוב דאונינג 10), ומגוללת את קורות הקריירה הפוליטית של ג'יימס האקר, אותו מגלם פול אדינגטון, ומאבקיו הרבים להוציא אל הפועל חקיקה או שינויים מנהליים הזוכים להתנגדות מצד שירות המדינה הבריטי, ובמיוחד מצד המזכיר הקבוע (עובד ציבור בכיר) של המשרד, סר המפרי אפלבי, אותו מגלם נייג'ל הות'ורן, והמזכיר הפרטי הראשי שלו ברנרד וולי, המביא מעט יותר תועלת, ומגולם על ידי דרק פאולדס.
כמעט כל פרק מסתיים בשורה הבלתי נשכחת, "כן, אדוני השר" או "כן, אדוני ראש הממשלה" הנאמרת (לרוב) על ידי סר המפרי כאשר הוא חוגג בשקט את ניצחונו על "אדונו הפוליטי" (או, לעתים רחוקות, מודה בתבוסתו).
הסדרה זכתה להצלחה רבה הן בקרב הקהל והן מפי המבקרים, ואף עוטרה במספר פרסים, ובהם כמה פרסי האקדמיה הבריטית לאמנויות הקולנוע והטלוויזיה, ובשנת 2004 היא הגיעה למקום השישי בסקר "קומדיית המצבים הבריטית הטובה ביותר".

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לכן, אדוני השר:
סדרות טלוויזיה בריטיות שעלו לשידור בשנות ה-80
קומדיות מצבים בריטיות
תוכניות טלוויזיה סאטיריות
זוכי פרס באפט"א: סדרות