לוס אנג'לס לייקרס


כל מה שרצית לדעת על לוס אנג'לס לייקרס:
לוס אנג'לס לייקרס (באנגלית: Los Angeles Lakers) היא קבוצת כדורסל מקצועית מהעיר לוס אנג'לס, קליפורניה שבארצות הברית.
המועדון משחק בבית הפאסיפי שבאזור המערב בליגת ה-NBA.
הלייקרס משחקים את משחקיהם הביתיים באולם הסטייפלס סנטר, אותו הם חולקים עם יריבתם העירונית הלוס אנג'לס קליפרס, קבוצת ההוקי קרח הלוס אנג'לס קינגס וקבוצת הלוס אנג'לס ספארקס מליגת ה-WNBA‏.
‏ הלייקרס הם אחד מהמועדונים המצליחים בהיסטוריה של ה-NBA ואחד המצליחים בעולם כולו, וזכו ב-16 תוארי אליפות, המספר הרב ביותר של אליפויות ב-NBA, למעט בוסטון סלטיקס, שמחזיקה ב-17 תוארי אליפות, אחת יותר מהלייקרס.
האליפות האחרונה של הקבוצה מהמערב הייתה בשנת 2010.
החל משנת 2012, הערכת שוויו של הלייקרס היא הגבוהה ביותר על פי המגזין פורבס, שווי המועדון מוערך בכ-900 מיליון דולר.

המועדון הוקם בשנת 1947, לאחר רכישת הדטרויט גמס מליגת ה-NBL שהתפרקה שנה קודם לכן (1946) המועדון החדש החל לשחק בעיר מיניאפוליס, מינסוטה, כשהם מכנים את עצמם הלייקרס (בעברית: אגמים) כהוקרה לכינויה של מדינת מינסוטה, "מדינת 10,000 האגמים".
הלייקרס זכו בחמש אליפויות בזמן ששהו במיניאפוליס, בהובלתו של הסנטר ג'ורג' מיקן, שתואר בידי האתר הרישמי של ליגת ה-NBA כסופרסטאר הראשון של הליגה.
‏ לאחר שבסוף שנות ה-50 נאבק המועדון בבעיות כלכליות, לאחר פרישתו של מיקן, הם עברו לעיר לוס אנג'לס לפני עונת 1960-61.
בהנהגתם של חברי היכל התהילה, אלג'ין ביילור וג'רי וסט, הגיעו הלוס אנג'לס לייקרס לגמר ה-NBA‏ 6 פעמים במהלך שנות ה-60, אך הפסידו את כל הסדרות לבוסטון סלטיקס, מתחילים בינייהם יריבות ארוכה ועמוקה.
בשנת 1968, רכשו הלייקרס את וילט צ'מברליין, שזכה 4 פעמים בפרס ה-MVP של העונה הסדירה כדי שישחק בעמדת הסנטר, ולאחר שהפסידו בסדרות הגמר של 1969 ו-1970, זכו הלייקרס בתואר השישי של המועדון—בשנת 1972, בהדרכתו של המאמן הראשי ביל שרמן.
לאחר פרישתם של וסט וצ'מברליין, רכשו הלייקרס סנטר נוסף, כרים עבדול-ג'באר, שזכה בפרסי MVP רבים, אך המועדון לא הצליח להגיע לגמר ה-NBA בסוף שנות ה-70.
כינויים של הלייקרס במהלך שנות השמונים היה "שאוטיים" (באנגלית: "Showtime"), עקב יכולתו של כוכבם מג'יק ג'ונסון להוביל התקפות מתפרצות מהירות, והלייקרס זכו בחמש אליפויות בתשע שנים, כולל הפעם הראשונה בה בצליחו לגבור על יריבתם, הבוסטון סלטיקס, בסדרת גמר, בשנת 1985.
באותן השנים שיחקו במדי הלייקרס, חברי היכל התהילה, מג'יק ג'ונסון, כרים עבדול-ג'באר, וג'יימס וורת'י, תחת שרביט האימון של מאמן היכל התהילה, פט ריילי.
לאחר פרישתם של ג'באר וג'ונסון, נחלשו הלייקרס בתחילת שנות ה-90 לפני שרכשו את שאקיל אוניל וקובי בראיינט בשנת 1996.
בהובלתם של אוניל ובראיינט, ומאמן היכל התהילה נוסף, פיל ג'קסון, זכו הלייקרס בשלוש אליפויות רצופות בין השנים 2000-2002.
לאחר שהפסידו סדרות גמר ה-NBA בשנים 2004 ו-2008, זכו הלייקרס בשתי אליפויות רצופות, כשהם גוברים על האורלנדו מג'יק בשנת 2009 ועל הבוסטון סלטיקס בשנת 2010.
הלייקרס מחזיקים בשיא ה-NBA לניצחונות רצופים (33), שנקבע במהלך עונת 1971-72‏.
‏ 16 שחברי היכל התהילה שיחקו במדי הלייקרס במהלך שנים, בעוד ארבעה אימנו את המועדון.
ארבעה משחקני המועדון—שאקיל אוניל, קובי בראיינט, כרים עבדול-ג'באר ומגי'ק ג'ונסון—זכו בתואר ה-MVP של העונה הסדירה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות ללוס אנג'לס לייקרס:
ויקיפדיה: שכתוב – ספורט
קבוצות NBA
קבוצות כדורסל אמריקאיות
לוס אנג'לס: מועדוני ספורט