מדליות ועיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים


כל מה שרצית לדעת על מדליות ועיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים:
המדליות והעיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים היינם כל אותם העיטורים, המדליות והאותות הניתנות על פי קריטריונים ומסמלות תפקוד, מעשה גבורה, שירות או אירוע בשירותו הצבאי של פרט בכוחות המזוינים הבריטים.
אותות אלו נענדים בסדר חשיבותן, בדרך כלל על גבי מדי שרד או באירועים פורמלים.
העיטורים, תארים ואותות הניתנים לכוחות המזוינים הבריטיים הם לעתים בעלי מסורת ארוכת שנים והם חלק מהמסורת הצבאית של הכוחות המזוינים הבריטים על כל זרועותיו.
יש שלוש צורות לעיטורים הנענדים: בצורה המלאה בו העיטור הוא בגודלו הרגיל כאשר העיטורים נענדים זה לצד זה או בצורה בה קצה עיטור עולה מעל הבא אחריו, בצורה מוקטנת בו העיטור הוא בצורה הרגילה אך מוקטנת (צורה זו משמשת בעיקר לענידה לא על מדי צבא) ובצורה של אות העיטור‏ בו העיטור מסומל בעזרת הצבעים של סרט העיטור.
העיטור הגבוהה ביותר שניתן להעניקו הוא צלב ויקטוריה ואחריו המקבילה האזרחית שלו צלב ג'ורג', מיד אחריהם נמצאים תוארי מסדרי האבירות אשר מושרשים עמוק במלוכה הבריטית ובחברה הגבוהה הבריטית, תארים אלו בדרך כלל מעניקים אוטומטית גם תואר אבירות והזכות להוסיף את הכיוני סיר (Sir) או גבירה (Dame) לפני השם.
תוארי מסדרי אבירות מוענקים לרוב לדרגות בכירות בצבא ויש בהם משמעות פוליטית מסוימת מעבר לציון לשבח של התנהגות או שירות למדינה.
שאר העיטורים והאותות ניתנים על אופי התנהגות הפרט או היחידה, לעתים הם מחולקים לפי שיוך מקצועי (תעופה, צבא, צי וכו'.
) ולעתים ישנם מספר דרגות לסוג עיטור מסוים.
עד שנת 1993, היו מספר עיטורים אשר חולקו לקצינים ועיטור מקביל אך נמוך בדרגתו היה מחולק לדרגות הנמוכות, נוהל זה הופסק באותה שנה והעיטורים אוחדו לחלוקה לכל דרגות הצבא.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למדליות ועיטורים בכוחות המזוינים הבריטיים:
הכוחות המזוינים של בריטניה
הממלכה המאוחדת: עיטורים