מופע האימים של רוקי


כל מה שרצית לדעת על מופע האימים של רוקי:
"מופע האימים של רוקי" הוא מחזמר שכתב והלחין ריצ'רד או'בריין כהומאז' הומוריסטי לסרטי הבי מוביז (בעיקר מז'אנר סרטי המדע הבדיוני וסרטי האימה) שהיו נפוצים בארצות הברית בין שנות ה-40 ועד לתחילת שנות ה-70 של המאה ה-20.
המחזמר מספר את סיפורם של בראד וג'נט, זוג צעיר שזה עתה התארס, שמאחר ונתפסו בסערה הגיעו לביתו של מדען מטורף טרנסווסטיט החושף בפניהם את יצירתו החדשה – איש שרירים בשם רוקי.
ג'ים שרמן האוסטרלי הפיק וביים את ההפקה הלונדונית המקורית של המחזמר, שהועלתה לראשונה בתיאטרון רויאל קורט (בקומה העליונה) ב-19 ביוני 1973, לפני שעברה למקומות אחרים, ועד שירדה ב-13 בספטמבר 1980, לאחר 2,960 הופעות וכן זכייה בפרס Evening Standard Award עבור המחזמר הטוב ביותר לשנת 1973.
בשנת 1974 התקיימה הופעת הבכורה של המחזמר בארצות הברית.
לאחר 9 חודשים מוצלחים בלוס אנג'לס, ההצגה עלתה לראשונה בברודוויי בשנת 1975, אך החזיקה מעמד רק 3 הופעות טרום-בכורה ועוד 45 הופעות, עד אשר ירדה, וזאת למרות מועמדות לפרס טוני ו-3 מועמדויות לפרס Drama Desk.
מאז, המחזמר הועלה מספר רב של פעמים, בהפקות בינלאומיות שונות, בכל רחבי העולם, לרבות הפקות מחודשות הן בברודוויי והן בוסט אנד.
בעקבות המחזמר התפתחה כת מעריצים, וכמו כן הוא עובד בשנת 1975 לסרט הקולנוע "מופע הקולנוע של רוקי", אשר נחשב כיום לסרט הפולחן המוקרן ביותר, עם מעריצים ברחבי כל העולם.
על פי סקר מאזינים של ערוץ הרדיו של ה-BBC, המחזמר דורג במקום ה-8 ברשימת "מחזות הזמר החיוניים של האומה".

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למופע האימים של רוקי:
דראג
מחזות אנגליים
מחזות זמר להט"ב
מחזות זמר
מחזות להט"ב
מחזות משנות ה-1970