מורטל קומבט (זיכיון)


כל מה שרצית לדעת על מורטל קומבט (זיכיון):
מורטל קומבט (באנגלית: Mortal Kombat, בתרגום חופשי: "קרב בני התמותה") הוא זיכיון משחקי לחימה שהתחיל את גלגוליו במכונות הארקייד ומאוחר יותר עבר לקונסולת משחקים ולמחשב האישי על ידי חברת Midway Games.
המשחק נוצר על ידי אד בון וג'ון טוביאס והופץ לראשונה בידי חברת Acclaim Entertainment.
כיום הזיכיון נמצא בבעלות חברת Warner Bros.
Interactive Entertainment ומפותח על ידי NetherRealm Studios.
סדרת המשחקים הייתה ועודנה פופולרית מאוד הודות לריאליזם ולגרפיקה הדיגיטלית להבדיל ממשחקי לחימה אחרים דוגמת סטריט פייטר ופיינל פייט שהציגו אנימציה ידנית.
סדרת המשחקים נודעה במיוחד בעקבות קרבות ברוטאלים עקובים מדם, תנועות קטלניות וכן מהלכי ה-"Fatality", מהלך סיום אכזרי במיוחד וייחודי לכל דמות שבו המנצח מחסל את יריבו באופן אלים למדי.
האלימות הגורפת במשחק גרמה, בחלקה, להקמת "הועדה לדירוג תוכנות בידוריות" שמסווגת משחקי מחשב לפי גילאים בהתבסס על תוכנם ומידת האלימות בהם.
נוסף על כך, בכל משחק בסדרה היו כמה שלבים בהם ניתן היה לבצע מהלך סיום למלכודות מוות שמעורבות ברקע (כמו להפיל לחומצה, לזרוק לקוצים וכדומה).
המשחק הראשון פותח ב-1992.
הצלחת המשחק הביאה ליצירת המשכים רבים, שהתפתחו במרוצת השנים יחד עם התפתחות קונסולות המשחקים.
חמשת המשחקים הראשונים היו ידועים בגרפיקה הדו-ממדית (Digitized Sprites).
החל מהמשחק Deadly Alliance, גרפיקת המשחקים התפתחה לכיוון התלת ממד בנוסף לממשק לחימה משופר וכן שימוש בכלי נשק.
המשחק האחרון בסדרה, שיצא ב-19 באפריל 2011, חוזר למקורות המשחקים הראשונים בסדרה תוך שימוש בגרפיקה של המשחקים המאוחרים יותר.
‏ כעקרון, לכל לוחם היו מהלכים מיוחדים משלו, אשר נותרו לב ליבן של הדמויות למשך כל סדרת המשחקים, כדוגמת בעיטת האופניים של לו קאנג, בעיטת הצל של ג'וני קייג', טורפדו הברק של ריידן, עין הלייזר של קיינו, הצלצל של סקורפיון, ההקפאה של סאב-זירו, בעיטת המספריים של סוניה בלייד, שליחת כובעו של קונג לאו, המניפות של קיטנה, יריקת החומצה של רפטייל, רעידת האדמה של ג'אקס, להביו של באראקה והסכינים של מיילינה בין היתר.
הזיכיון כולל גם שני סרטי קולנוע, שבזכותם יצאו פסקולים מלאים בקצבי טכנו עדכניים לתקופה בה יצאו, כמו גם שתי סדרות טלוויזיה – הראשונה לייב אקשן שמהווה למעשה הקדמה למאורעות המשחקים והשנייה אנימציה.
בנוסף, יצאה סדרת רשת בת שתי עונות ופורסמו מספר קומיקסים המגוללים את עלילת המשחקים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למורטל קומבט (זיכיון):
מורטל קומבט
סדרות משחקי וידאו