מחלקת האנרגיה של ארצות הברית


כל מה שרצית לדעת על מחלקת האנרגיה של ארצות הברית:
מחלקת האנרגיה של ארצות הברית (באנגלית: Department of Energy ובקיצור DOE) היא מחלקה המהווה חלק מהקבינט של הממשל האמריקני.
המחלקה אחראית למדיניות אנרגיה ולבטיחות גרעינית.
תחום הפעילות של המחלקה כולל את תוכנית הנשק הגרעיני הלאומית, ייצור כורים גרעיניים עבור צי ארצות הברית, שימור אנרגיה, מחקר בנושאים הקשורים לאנרגיה, סילוק פסולת רדיואקטיבית, וייצור אנרגיה ביתית.
כמו כן, המחלקה מממנת את המספר הגדול ביותר של מחקרים מדעיים יישומיים מאשר כל סוכנות פדרלית אחרת, כאשר רוב המימון מגיע מהמעבדות הלאומיות של המחלקה.
בארצות הברית, כל כלי הנשק הגרעיניים שמוחזקים על ידי מחלקת ההגנה (DOD) הם בעצם כלי נשק המושאלים למחלקת ההגנה ממחלקת האנרגיה, שלה יש אחריות פדרלית לתכנון, בדיקה וייצור של כל כלי הנשק הגרעיניים.
מחלקת האנרגיה בתורה משתמשת בקבלנים לביצוע משימותיה; תכנון רכיבים גרעיניים של הנשק – המעבדה הלאומית לוס אלמוס והמעבדה הלאומית לורנס ליברמור, הנדסה של מערכות הנשק – מעבדת סאנדיה, ייצור של רכיבי מפתח – מעבדות לוס אלמוס, בדיקה – אתר הבדיקות בנבדה, והרכבה/פירוק של הנשק/ראש החץ – מעבדות פאנטקס.
סוכנויות פדרליות רבות נוסדו על מנת לטפל בהיבטים שונים של מדיניות האנרגיה האמריקנית, והדבר החל ביצירתו של פרויקט מנהטן והועדה לאנרגיה אטומית שקמה בעקבותיו.
הזרז שדחף לאיחוד כל הגופים הללו תחת מחלקה אחת היה משבר האנרגיה ב-1973, שבתגובה אליו הנשיא ג'ימי קרטר הציע ליצור את המחלקה.
החקיקה שאפשרה זאת הועברה על ידי הקונגרס ונחתמה על ידי הנשיא קרטר לחוק ב-4 באוגוסט 1977.
המחלקה החלה לפעול ב-1 באוקטובר 1977.
בראש המחלקה עומד מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, ומטה המחלקה נמצא בג'רמנטאון, מרילנד, כמו גם בדרום-מערב וושינגטון הבירה, בשדרות העצמאות בבניין פורסטל (הנקרא על שם ג'יימס פורסטל).
ב-4 במרץ 2013 הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה שבכוונתו להביא למינויו של ארנסט מוניז (Ernest Moniz) למזכיר האנרגיה.
ב-21 במאי 2013 הושבע מוניז לתפקיד.
המשנה למזכיר הוא דניאל פונמון (Daniel Poneman).

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למחלקת האנרגיה של ארצות הברית:
מחלקת האנרגיה של ארצות הברית
משרדי ממשל ארצות הברית