מייקל לואיס (סופר)


כל מה שרצית לדעת על מייקל לואיס (סופר):
מייקל לואיס (באנגלית: Michael Lewis, נולד ב-15 באוקטובר 1960 בניו אורלינס שבלואיזיאנה) הוא עיתונאי וסופר אמריקני.
כתב ספרים פופולריים ובהם "פוקר שקרנים", "מכונת הכסף", "יותר חדש מחדש" ו"מאניבול".
לואיס קיבל את חינוכו בבית ספר הפרטי היוקרתי "איזידור ניומן" בניו-אורלינס‏, ולאחר מכן למד לתואר בהיסטוריה של האמנות באוניברסיטת פרינסטון.
הוא קיבל תואר שני בלימודי כלכלה מבית הספר לכלכלה של לונדון.
לאחר שסיים את לימודיו החל לעבוד כמוכר איגרות חוב בניו יורק ואחר כך בלונדון, שלב בחייו המתואר בספרו האוטוביוגרפי למחצה "פוקר שקרנים", המתאר באופן ביקורתי את הווי וול סטריט בשנות השמונים.
ב-1999 הוציא את ספרו The New New Thing: A Silicon Valley Story (בעברית: יותר חדש מחדש, עמק הסיליקון מאחורי הקלעים: הקצב, הכסף, העוצמה), המתאר את הצלחת חברות ההזנק והתפתחות עמק הסיליקון, דרך סיפורו של ג'ים קלארק, מייסד חברת סיליקון גרפיקס וחברת נטסקייפ.
בהמשך, ספרו "Next: The Future Just Happened" (בתרגום לעברית: "ואז העתיד פשוט התרחש") עובד לסדרה תיעודית בת 4 חלקים ברשת ה-BBC, שבה בחן לואיס בעצמו את השפעת האינטרנט על החברה ועל הכלכלה.
במהלך עבודתו כמוכר איגרות חוב הוא עבד גם כעיתונאי עבור המגזין "ניו רפובליק" ומאוחר יותר עבור העיתון "ניו יורק טיימס" והמגזין "ניו יורקר".
ספרו מ-2003, "Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game" מתאר את שיטות העבודה, השיקולים והניתוחים הכלכליים והמקצועיים בליגת הבייסבול המקצוענית ה-MLB, ובפרט מתרכז באופן בו מצליח בילי בין, מנהלה של קבוצה בעלת תקציב דל יחסית (אוקלנד אתלטיקס), להתחרות בקבוצות העשירות, הניו יורק יאנקיז והבוסטון רד סוקס, וזאת באמצעות שימוש בניתוח יכולות שחקנים על פי נתונים סטטיסטים לא שגרתיים עד אז.
בעקבות הספר, הפך המינוח "Moneyball" למושג שכיח בבייסבול, בענפי ספורט נוספים, בעולם העסקים ובפוליטיקה, המתאר תפיסת עולם של ניהול תחרותי.
על בסיס הספר הופק סרט הקולנוע מאניבול בכיכובם של בראד פיט וג'ונה היל שיצא לאקרנים ב-2011.
ב-2006 פרסם לואיס את הספר "The Blind Side Evolution of a Game", בו ניתח באופן דומה ל-Moneyball את השינוי שחל במשחק הפוטבול וחשיבות תפקידי השחקנים בו, החל משנות ה-80 של המאה ה-20.
על בסיס הספר נעשה סרט הקולנוע שובר הקופות "The Blind Side" בכיכובם של סנדרה בולוק וטים מקגרו.
ב-2008 יצא לאור הספר Panic (פאניקה) בעריכת לואיס.
הספר כולל אוסף מאמרים מאת מספר מחברים, ביניהם לואיס, על חמישה מהמשברים הכלכליים של העשורים האחרונים ובהם יום שני השחור, קריסת קרן הגידור לונג טרם קפיטל מנג'מנט, בועת הדוט-קום ומשבר הסאבפריים.
ב-2010 יצא לאור The Big Short: Inside the Doomsday Machine (בתרגום מילולי, "השורט הגדול: בתוך מכונת יום הדין", יצא לאור בעברית בשם "מכונת הכסף").
בספר זה מתאר לואיס את המהלכים הכלכליים לפני משבר הסאבפריים ובמהלכו, תוך התמקדות בפעילים המעטים בשוק ההון שצפו את המשבר, השקיעו את כספם בהתאם והרוויחו סכומי עתק כאשר קרס שוק ניירות הערך המגובים במשכנתאות.
הספר זכה לביקורות נלהבות ולהצלחה מסחרית גדולה, והגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס באפריל 2010, לראשונה בקריירה של הסופר.
סגנון כתיבתו של לואיס קולח והומוריסטי, גם כשהוא דן בנושאים כלכליים מורכבים.
לואיס מתגורר בברקלי, ומשמש כעמית אורח באוניברסיטת קליפורניה בברקלי.
הוא נשוי למגישת הטלוויזיה לשעבר, טבית'ה סורן ואב לשלושה ילדים.
ב-2009 כתב ספר המתאר את חוויותיו כהורה בגידול ילדיו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למייקל לואיס (סופר):
עיתונאים אמריקאים
כותבי ספרי עיון