מלחמת הכוכבים – פרק 7: הכוח מתעורר


כל מה שרצית לדעת על מלחמת הכוכבים – פרק 7: הכוח מתעורר:
מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר (באנגלית: Star Wars: The Force Awakens), או בשמו המלא: מלחמת הכוכבים – פרק 7: הכוח מתעורר, הוא סרט אופרת חלל אפית וסרט פעולה-הרפתקאות אמריקאי משנת 2015, כחלק השביעי בסאגת סרטי מלחמת הכוכבים, והסרט הראשון בטרילוגיה השלישית של הסאגה, שמתרחשת כרונולוגית אחרי המועד בו התרחשה עלילת הטרילוגיה המקורית של הסדרה.
זהו הסרט הראשון בסאגת מלחמת הכוכבים המופק לאחר רכישת חברת לוקאס פילם על ידי תאגיד הבידור חברת וולט דיסני, שאף אחראית על הפצתו.
כוכבי הסרט כוללים את ג'ון בויגה, דייזי רידלי, אדם דרייבר כנבל של הסרט קיילו רן, אוסקר אייזק, אנדי סירקיס, דונל גליסון, מקס פון סידוב, לופיטה ניונגו, גוונדלין כריסטי, אנתוני דניאלס, פיטר מייהו, קני בייקר, האריסון פורד, קארי פישר ומארק המיל (שלושתם שבים לגלם את דמויותיהם של האן סולו, הנסיכה ליאה אורגאנה ולוק סקייווקר בהתאמה, לראשונה מאז 1983).
את הסרט ביים ג'יי ג'יי אברהמס והוא מבוסס על תסריט מאת מייקל ארנדט בשיתוף פעולה עם לורנס קסדן.
יוצר הסדרה ג'ורג' לוקאס היה מעורב בהפקת הסרט כיועץ יצירתי.
לאחר שחברת וולט דיסני רכשה את לוקאס פילם בשנת 2012, הכריזו האולפנים על כוונתם להפיק טרילוגיית המשך של מלחמת הכוכבים.
מפיקי הסרט הם קתלין קנדי, ג'יי.
ג'יי.
אברהמס ושותפו בריאן בורק.
הצילומים החלו באפריל 2014 ונערכו באבו דאבי ואיסלנד לפני שעברו במאי אותה שנה לאולפני פיינווד בבקינגהאמשייר שבבריטניה.
הצילומים הושלמו בנובמבר 2014.
הסרט יצא לאקרנים ב-18 בדצמבר 2015 בארצות הברית וב-17 בדצמבר 2015 בישראל.
הסרט יצא לאקרנים ברחבי העולם ב-3D (תלת-ממד), RealD3D (גרפיקת תלת-ממד שפותחה בידי חברת הקרנת סרטי הקולנוע RealD), דו-ממד (2D) ו-IMAX והיה לסרט הראשון בסדרת סרטי מלחמת הכוכבים שיצא בתלת-ממד, אף על פי שהסרט הראשון זכה למחווה בתלת-ממד ב-17 בדצמבר 2015 בישראל וב-16 בדצמבר 2015 בארצות הברית ושאר מדינות בעולם.
עם יציאתו הסרט הפך לשובר קופות ושבר שיאי הכנסות והכניס כ-529 מיליון דולר ברחבי העולם כבר בסוף שבוע הראשון להקרנתו, עם הפתיחה הטובה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, עד לצאת הנוקמים: סוף המשחק.
הסרט גרף הכנסות של למעלה ממיליארד דולר כבר לאחר 12 ימי הקרנה.
בנוסף, הוא עקף את עולם היורה והפך לסרט השלישי המכניס ביותר בכל הזמנים לאחר אווטאר וטיטאניק, אך חזר למקום רביעי לאחר יציאת הסרט "הנוקמים: סוף המשחק".
בנוסף להצלחתו הקופתית הגדולה, זכה הסרט לשבחים ביקורתיים עולמיים מצד מבקרי קולנוע ומעריצי הסדרה ששיבחו רבות את העלילה, הכתיבה, הבימוי, פסקול הסרט מאת ג'ון ויליאמס, קטעי האקשן, הנבלים, האפקטים, הפעלולים, המשחק, האווירה וההומור הקומי.
הסרט היה מועמד לפרס אוסקר בחמש קטגוריות: עריכת הסאונד הטובה ביותר, מיקס סאונד הטוב ביותר, איפור ועיצוב שיער הטובים ביותר, העריכה הטובה ביותר והפסקול הטוב ביותר.
סרט המשך הנקרא "פרק 8: אחרוני הג'דיי" יצא לאקרנים ב-14 בדצמבר 2017.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למלחמת הכוכבים – פרק 7: הכוח מתעורר:
סרטים באנגלית
סרטי פעולה אמריקאיים
סרטי 2015
סרטי מדע בדיוני אמריקאיים
סרטי מלחמת הכוכבים
סרטי המשך אמריקאיים