מסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי


כל מה שרצית לדעת על מסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי:
מסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי (אמהרית ኢትዮ-ጅቡቲ ምድር ባቡር ድርጅት – "אִתי-גֶ'בֻּתִ מָדֶרֶ בַּבֻּרֶ דֶרֶגֶתֶ"; צרפתית Chemin de fer djibouto-éthiopien; איטלקית Ferrovia Etio-Gibutiana) היא מסילת רכבת, שנבנתה בשלהי המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20, המוליכה מנמלה של העיר ג'יבוטי, בירת ג'יבוטי, אל תחנת הרכבת באדיס אבבה, בירת אתיופיה.
אורכה של המסילה הוא 784 קילומטרים, אך כיום נמצא בשימוש רק הקטע בין דירה דאווה ונמל ג'יבוטי, שאורכו 311 קילומטרים.
לאורך הקו הונחה מסילה בודדת שרוחבה 1,000 מילימטרים.
קו הרכבת נבנה בין השנים 1897-1917 בהון צרפתי, ונחנך ב-9 במאי 1917, במעמד קיסרית אתיופיה זאודיתו, שהשתתפה בנסיעת הרכבת הראשונה לג'יבוטי.
קו זה הוא קו הרכבת היחיד באתיופיה, וחשיבותו העיקרית הוא בכך שבהיותה מדינה ללא מוצא לים, הוא מאפשר לה גישה אל הנמל הימי שלחופי מפרץ עדן.
בנוסף, מאז ניתוק יחסי המסחר בין אתיופיה ואריתריאה ב-1998, חדלה אתיופיה מלהשתמש בנמליהן של מאסאווה ואסאב, והיא נסמכת רק על נמלה של ג'יבוטי.
אף שהקו מתפקד כיום, הוא במצב מיושן ומדורדר ועתידו אינו ברור.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי:
אדיס אבבה
אתיופיה: תחבורה
ג'יבוטי
מסילת אדיס אבבה-ג'יבוטי
אתיופיה: היסטוריה
אתיופיה: כלכלה