מסילת הרכבת יפו-ירושלים


כל מה שרצית לדעת על מסילת הרכבת יפו-ירושלים:
מסילת הרכבת בין יפו לירושלים נסללה לראשונה בשלהי המאה ה-19.
המסילה הייתה בשימוש החל בימי השלטון העות'מאני, במהלך ימי המנדט הבריטי ועד שנת היובל של מדינת ישראל.
בשנת 1998 הוחלט להשבית את קטע המסילה שבין תחנת הרכבת ירושלים לבין תחנת הרכבת נען ("קו הרכבת בתוואי נחל שורק"), לאחר שנים של ירידה במספר הנוסעים ולאחר אירועים חוזרים ונשנים של שימוט מהמסילה והארכת זמן הנסיעה בגלל המצב הפיזי הגרוע של פסי הרכבת.
מקטע תל אביב-לוד נותר פעיל שנים רבות כחלק מהקו בין לוד לרחובות והקו בין לוד לבאר שבע.
בתחילת המאה ה-21 הוחלט להשמיש מחדש את הקו לירושלים, במקביל להנחת מסילה חדשה בין תל אביב לירושלים בתוואי הקרוב לכביש 1 (קו הרכבת המהיר לירושלים).
פרויקט חידוש הקו בתוואי המקורי ספג ביקורת קשה ונחשב לבזבזני ונעדר-תכנון.
בעתיד ייתכן שהמסילה תוסב לשמש רכבות משא בלבד.
כיום, משתמשות במסילה אך ורק רכבות נוסעים, שכן לא נבנה מתקן להעמסת מכולות באזור תחנת מלחה.
כמו כן הוצע לשנע דרכה ברכבות מכולות זבל לאתרי ההטמנה בנגב כחלופה להסעת משאיות זבל.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות למסילת הרכבת יפו-ירושלים:
ההיסטוריה של רכבת ישראל
ישראל: מסילות רכבת
נחל שורק
מסילת הרכבת יפו-ירושלים