סוללת ליתיום-יון


כל מה שרצית לדעת על סוללת ליתיום-יון:
סוללת ליתיום אלקטרון היא סוללה נטענת המבוססת על יציאה של אלקטרונים ליתיום מהאלקטרודה השלילית (האנודה, היכן שתהליך החמצון מתרחש), מעבר של היידרך אלקטרוליט המוליך יוני ליתיום בלבד וכניסתם לאלקטרודה החיובית (הקתודה, היכן שתהליך החיזור מתרחש).
במהלך הפריקה של הסוללה, מעבר יוני הליתיום מלווה בזרימת אלקטרונים מהאנודה לקתודה דרך המעגל החיצוני.
במהלך טעינת הסוללה מתרחש התהליך ההפוך, כלומר יוני ליתיום עוברים אלקטרונים מהקתודה לאנודה.
המינוח ליתיום יון בא להדגיש שבסוללות אלה האנודה עשויה מחומר המכיל יוני ליתיום ומאפשר מעבר יונים כאלה ממנו ואליו בפריקה ובטעינה, להבדיל מסוללות ליתיום בהן האנודה עשויה ליתיום מתכתי.
הסוללה מספקת מתח של כ-3.
6 וולט, בערך פי 3 מהמתח של סוללות ניקל-קדמיום (Ni-Cd) או ניקל מתכת הידריד (Ni-MH) נטענות.
כמו כן, האנרגיה הספציפית של הסוללה יכולה להגיע ל- 150Wh/Kg ואף יותר כתלות באלקטרודות הנבחרות.
האלקטרודות הן אלקטרודות אינטרקלציה, קרי אלקטרודות בהן יוני הליתיום יכולים לבצע מיגרציה מאלקטרודות ואליהן, זאת בניגוד לסוללות ליתיום ראשוניות המבוססות על ליתיום בצורתו המתכתית כאלקטרודה השלילית.
סוללות ליתיום יון שכיחות בעיקר באפליקציות של מכשירים אלקטרונים ניידים, הודות לצפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן, מספר מחזורי פריקה/טעינה גבוה ואיבוד נמוך של הקיבול במהלך המחזורים.
כיום, ניתן למצוא את סוללות הליתיום-יון גם ביישומים צבאיים, כלי-רכב חשמליים ובשימושים שונים בתעופה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לסוללת ליתיום-יון:
אלקטרוכימיה
סוללות