עלייתו של האביר האפל


כל מה שרצית לדעת על עלייתו של האביר האפל:
עלייתו של האביר האפל (באנגלית: The Dark Knight Rises) הוא סרט גיבורי על אמריקאי משנת 2012 שמבוסס על סדרת הקומיקס "באטמן" מבית DC קומיקס.
את הסרט ביים כריסטופר נולאן לפי תסריט שלו ושל אחיו, ג'ונתן נולאן, והוא החלק השלישי והאחרון בסדרת הסרטים שהחלה עם "באטמן מתחיל" משנת 2005 והמשיכה בסרט "האביר האפל" משנת 2008.
בסרט מככבים השחקנים כריסטיאן בייל, מייקל קיין, גארי אולדמן, מורגן פרימן, טום הארדי, אן האת'וויי, ג'וזף גורדון-לוויט ומריון קוטיאר.
הסרט יצא לאקרנים ב-20 ביולי 2012.
עלילת הסרט מקבלת השראה מעלילות הקומיקס "באטמן: נפילתו של אביר" שהציגה את דמותו של נבל-העל ביין; מ"באטמן: האביר האפל חוזר", לפיה ברוס ויין חוזר לגות'אם סיטי לאחר היעדרות ממושכת; ומ"באטמן: שטח הפקר", לפיו משתלטות על גות'אם כנופיות רחוב והעיר מנותקת משאר העולם‏.
האחים כריסטופר וג'ונתן נולאן ציינו את הרומן ההיסטורי "בין שתי ערים" של צ'ארלס דיקנס כמקור השראה בעל השפעה מכרעת על עלילת הסיפור‏ – סיפורה של ציוויליזציה שקרסה לנוכח מעשי האנרכיה שהתרחשו בזמן המהפכה הצרפתית.
מבין שלל המועמדויות לפרסים כדוגמת פרס גילדת שחקני המסך, פרס באפט"א, פרס גראמי, טקס פרסי MTV, ופרסי מבקרים רבים, הסרט זכה בפרס סאטורן בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר (אן האת'וויי).
הסרט הפך לשובר קופות כאשר הכניס למעלה ממיליארד דולר בכל העולם.
הסרט יצא לאקרנים גם בגרסת IMAX .
בכרזת הסרט בישראל היה כתוב את המשפט: "האגדה מסתיימת ב-IMAX" מה שמרמז כי טרילוגיית האביר האפל מסתיימת עם מותו של באטמן.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לעלייתו של האביר האפל:
סרטים באנגלית
סרטי 2012
סרטים מבוססי קומיקס
סרטי פעולה אמריקאיים
סרטי באטמן
סרטי כריסטופר נולן
סרטי המשך
סרטי האחים וורנר