ערי ארצות הברית


כל מה שרצית לדעת על ערי ארצות הברית:
ערי ארצות הברית – מדרג את ערי ארצות הברית של אמריקה לפי אוכלוסייה, שטח, צפיפות וגידול אוכלוסין.
הרשימה כוללת את 26 הערים הגדולות ביותר בארצות הברית.
עיר שמוצגת בכתב מודגש היא עיר הבירה של המדינה או המחוז הפדרלי שבו היא נמצאת.
לדוגמה: אוסטין.
עיר שמוצגת בכתב נטוי היא העיר הגדולה ביותר במדינה / במחוז הפדרלי שבה היא נמצאת.
לדוגמה: ניו יורק.
עיר שמוצגת גם בכתב מודגש וגם בכתב נטוי היא גם בירתה של המדינה / המחוז הפדרלי שבה היא נמצאת וגם העיר הגדולה ביותר במדינה / במחוז הפדרלי שבה היא נמצאת.
לדוגמה: פיניקס.
ל-15 המדינות הבאות יש ערים נציגות ברשימה: ניו יורק (1), קליפורניה (4), אילינוי (1), טקסס (6), אינדיאנה (1), פלורידה (1), אוהיו (1), צפון קרוליינה (1), מישיגן (1), טנסי (2), וושינגטון (1), קולורדו (1), מסצ'וסטס (1), ומרילנד (1).
הנתונים מסתמכים על מפקד האוכלוסין האמריקאי מה-1 ביולי 2013.
לערי ארצות הברית שמות בעלי מקורות מגוונים:

שמות של ערים ב"עולם הישן": המהגרים הראשונים שנדדו מאירופה לאמריקה נתנו ליישוביהם החדשים שמות של ערים בארצות מולדתם: ניו יורק (על-שם יורק שבצפון אנגליה; בעבר נקראה ניו אמסטרדם, על-שם בירת הולנד), בוסטון, קליבלנד (16 ערים בארצות הברית), אוקספורד (גם כן 16 ערים בארצות הברית), מנצ'סטר (17 ערים; ארבעה שמות אלו על-שמות ערים באנגליה), את'נס (על-שם אתונה, בירת יוון) וג'ורג'יה.
שמות אישים: וושינגטון (על-שם ג'ורג' וושינגטון), בולטימור (על-שם ססיליוס קאלוורט, ברון בולטימור השני, אשר כונה לורד בולטימור), יוסטון (על-שם סמיואל יוסטון).
שמות אינדיאניים: שיקגו, מילווקי, סיאטל, אוקלהומה, טוסון, קנזס סיטי.
שמות ספרדיים: לוס אנג'לס ("המלאכים"), סן דייגו ("יעקב הקדוש"), לאס וגאס ("שטחי המרעה").
שמות דתיים: בקטגוריה זו נכללים שמות על-שם ערים בעלי משמעות דתית, חלקן קיימות עד היום (ערים שנזכרו בתנ"ך או בתולדות יוון ורומא העתיקות, למשל), שמות של יצורים מיתולוגיים ושמות של קדושים דתיים: ירושלים, חברון, בית לחם, פיניקס (על-שם עוף החול במיתולוגיה המצרית), פילדלפיה (שמן של כמה ערים ביוון העתיקה), ממפיס (עיר במצרים העתיקה), סן פרנסיסקו (על-שם פרנציסקוס הקדוש), סיינט פול (על-שם פאולוס הקדוש).
שמות בעלי משמעות: לונג ביץ' ("החוף הארוך" באנגלית), באפאלו (שיבוש של "נהר יפה" בצרפתית, Beau fleuve), דטרויט (שיבוש של "המצר" בצרפתית), אנקורג' (העיר הגדולה באלסקה; "מעגן" באנגלית).

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לערי ארצות הברית:
ארצות הברית