עתידים – צוערים למנהל ציבורי


כל מה שרצית לדעת על עתידים – צוערים למנהל ציבורי:
"עתידים: צוערים למינהל ציבורי-רוחות של שינוי" הוא פרויקט של עמותת ידידי עתידים, נציבות שירות המדינה ובית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים, שמטרתו העיקרית הינה בניית עתודת מנהיגות לשירות הציבורי באמצעות משיכת צעירים מצטיינים, בעדיפות מהפריפריה, בעלי כושר מנהיגות למסלול הכשרה ושירות ציבורי שאורכו שמונה שנים לפחות.
בשלוש שנים הראשונות של המסלול הצוערים עוברים תוכנית הכשרה אינטנסיבית, בסבסוד מלא, לתואר ראשון דו-חוגי באוניברסיטה העברית, ובחמש השנים שלאחר מכן הם הופכים לעובדי השירות הציבורי, תוך סימונם כעתודה ניהולית.
המלגה לצוערים כוללת שכר לימוד, מלגת קיום, שכר דירה, צוות חונכים ותוכניות העשרה רחבות, כולל נסיעה אינטנסיבית לארצות הברית להכרת הרשות השופטת, הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והקהילות היהודיות.
הפרויקט מגייס כ-30 עד 50 צוערים בשנה מתוכם כ-50% נשים ומספר בני מיעוטים.
פרויקט "עתידים: צוערים למינהל ציבורי-רוחות של שינוי" מתבסס על ההנחה שהחברה הישראלית נמצאת בתקופת מעבר מ"חברה מגויסת" לחברה בה יש יותר דגש על אינדיבידואליזם ו"עכשויזם" ולכן ישנה חשיבות לטיפוח עתודות מנהיגות שיעסקו ב"אריגת" העתיד הרחוק ובטובת הכלל.
צורך זה מקבל משנה תוקף בהינתן הרב-תרבותיות המאפיינת את החברה הישראלית ובהינתן שיטת הממשל שגורמת לתחלופות תכופות של ממשלות ושרים.
הנחת העבודה מאחורי הפרויקט הייתה שכוחות השוק לבדם לא ידעו לפתור את בעיות החינוך, הרווחה, הבריאות ועוד שירותים ציבוריים שלא ניתן לתמחר רק במונחים כספיים.
הפרויקט מנוהל על ידי עמותת "ידידי עתידים" בשיתוף עם נציבות שירות המדינה ובית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית.
הפרויקט הוא תולדה של יוזמה של קבוצת אנשי עסקים ששמו לעצמם למטרה לתרום לשיפור השירות הציבורי בישראל.
הטמעת הצוערים בשירות הציבורי מתבצעת באופן הדרגתי על מנת לאפשר להם "נחיתה רכה".
לדוגמה, במהלך הכשרתם באוניברסיטה העברית מקיימים הצוערים עבודות חקר על השירות הציבורי ונפגשים עם דמויות מפתח בשירות הציבורי.
הצוערים גם עוברים התמחות במספר משרדי ממשלה ובמספר רשויות מקומיות לאורך תקופת לימודיהם.
בשנת 2008 השתתפו בפרויקט כ-170 צוערים בשישה מחזורים, מתוכם כ-75 משרתים בשירות הציבורי במגוון רחב של משרדי ממשלה, כשהיתרה לומדים בשלושה מחזורים באוניברסיטה העברית.
באותה שנה הפרויקט הוכתר כאביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון "בהוקרה על תרומה ייחודית, להעלאת רמתן של המנהיגות בשירות הציבורי ושל איכות השלטון בישראל.
"עתידים: צוערים למינהל ציבורי – רוחות של שינוי" הוא פרויקט הראוי לשמש אות ומופת ליוזמות שתכליתן להשתמש במאגר הצעירים המוכשרים, בעדיפות לבני הפריפריה, כמנוף לעיצוב עתידה של המדינה.
"
נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לעתידים – צוערים למנהל ציבורי:
ויקיפדיה: עריכה – ישראל
האוניברסיטה העברית בירושלים
ישראל: מיזמי חינוך
זוכי אות אביר איכות השלטון