פורמולה 1 עונת 1994


כל מה שרצית לדעת על פורמולה 1 עונת 1994:
במסגרת פורמולה 1 של שנת 1994 נערכו 16 מרוצים.
באליפות העולם זכה מיכאל שומאכר.
קבוצת ויליאמס זכתה באליפות העולם ליצרנים.
עונה זו זכורה כאחת המרתקות ביותר מבחינה ספורטיבית, אך גם כאחת העצובות ביותר.
כמו כן העונה נחשבת לשנוייה במחלוקת בגלל חשדות רבים לתרמיות טכניות – בעיקר נגד קבוצת בנטון.
במהלך סוף השבוע של מרוץ סן-מרינו, נהרגו שני נהגים: רולנד רצנברגר, נהג אוסטרי צעיר נהרג בעת התנגשות במעקה הבטון שבצד המסלול באחד ממקצי הדירוג.
בעקבות מותו, התלבט איירטון סנה אם לפרוש מהמרוץ או לא.
לבסוף, החליט להשתתף.
סנה נהרג במהלך המרוץ עצמו כאשר גם הוא התנגש במעקה בטון במסלול (בפניה אחרת של המסלול).
תחילה הובהל סנה חסר הכרה אל בית החולים במסוק, שם נקבע מותו.
במכוניתו של סנה נמצא דגל אוסטריה מוכתם בדם שלקח עמו רצנברגר בעת מקצי הדירוג.
סנה התכוון להניף את הדגל לזכרו של רצנברגר אם היה מנצח במרוץ.
במהלך מקצי הדירוג נפצע קשה גם הנהג הברזילאי הצעיר רובנס באריקלו.
מבחינה תחרותית, שלט (לאחר מותו של סנה שהיה מועמד לאליפות) מיכאל שומאכר בצורה בטוחה למדי.
אולם ארבעה מרוצים לפני סוף העונה, נפסלה מכוניתו (ושומאכר גם כן) בשל אמצעים טכנים אסורים ברכב.
דיימון היל ניצח בשני המרוצים הבאים בהם שומאכר לא השתתף כעונש, וצימצם את הפער לנקודה אחת בלבד.
במרוץ האחרון, הוביל שומאכר על היל, אך היל הצליח ללחוץ את שומכר ולגרום לו לסטות מהמסלול ולפגוע בקיר המגן.
אולם בניסיון העקיפה של היל, שבא מיד לאחר מכן – חסם אותו שומאכר והם התנגשו ויצאו מהמרוץ.
שומאכר זכה באליפות, אך למרות טענות רבות, לא נפסל על ידי ההפדרציה הבינלאומית לרכב (FIA).
מקרה זה הזכיר לרבים את ההתנגשות בין איירטון סנה לאלן פרוסט מספר שנים קודם לכן.
נייג'ל מנסל זכה במרוץ האחרון של העונה, שהיה לניצחון האחרון במסגרת קריירת הפורמולה 1 שלו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לפורמולה 1 עונת 1994:
עונות בפורמולה 1
1994 בספורט