פסטיבל אבו גוש


כל מה שרצית לדעת על פסטיבל אבו גוש:
פסטיבל אבו גוש הוא פסטיבל מוזיקה ווקאלית, המתקיים כיום בסוכות ובשבועות, בכנסיית גבירתנו של ארון הברית ובשטחים שסביבה, בכפר אבו גוש שבהרי יהודה.
ראשיתו של הפסטיבל בשנת 1957, כאשר כמה משוגעים לדבר ובראשם ד"ר פליכס זולמן, מרצה לרוקחות מבית הספר לרפואה בירושלים וזיגי שטדרמן, פסנתרן ומנצח, גילו את מעלותיה האקוסטיות של הכנסייה שבראש ההר.
הפסטיבל התקיים אותן שנים בארבע השבתות של חודש מאי.
שני קונצרטים בכל שבת בצהריים.
הקהל היה מגיע מצויד בסלי פיקניק, ובין הקונצרטים ותוך ישיבה על שמיכות אל מול הכנסייה, היה מצטרף לשירת המקהלה בכוראלים ומדריגלים.
הפסטיבל ענה בזמנו על הצורך בהשמעת מוזיקה כנסייתית, שהוחרמה אז באולמות אחרים בלחץ יהודים דתיים, ובמשך שנים היה זה המקום היחיד שאפשר היה לשמוע בו יצירות כמו פסיונים, מיסות וקנטטות.
כל מפעל הפסטיבל דאז נעשה בהתנדבות מלאה.
הנגנים, הסולנים וזמרי המקהלות, הן מן הארץ והן מחוצה לה, עשו את המלאכה ללא תמורה ומתוך אהבת המוזיקה לשמה, וגם הכנסייה העמידה את המקום לרשות הפסטיבל ללא תשלום.
הקהל שילם מחיר מוזל, לכיסוי ההוצאות בלבד.
בשנת 1972, לאחר 15 שנים של קיום הפסטיבל בתנאים אלה, התחלפה הנהלת המסדר שהחזיק את הכנסייה והאחראים החדשים לא הביעו עניין להמשיך במפעל, שלא הביא להם תמורה כספית ולא מיסיונרית.
זיגי שטדרמן ניסה להעביר את הפסטיבל לקיבוץ עין השופט, אך לא עמד בנטל ההוצאות, וכעבור זמן מה עזב את הארץ.
הוא לימד מוזיקה בניו יורק, שם נפטר ב-21 ביולי 2011.
בשנת 1992 חודש הפסטיבל ביוזמת גרשון כהן ומאז מנוהל על ידי העמותה לקידום מוזיקה ותרבות באבו גוש והרי יהודה שמזכירה הוא בנימין גדליהו.
הפסטיבל מושך אליו אוהבי מוזיקה רבים מכל הארץ בשל איכות התוכנית האמנותית הכוללת מיטב המקהלות מהארץ ומקהלות מחו"ל, בשילוב אקוסטיקה משובחת ונוף מרהיב.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לפסטיבל אבו גוש:
אבו גוש
פסטיבלי מוזיקה קלאסית בישראל