פרנסיס פורד קופולה


כל מה שרצית לדעת על פרנסיס פורד קופולה:
פרנסיס פורד קופולה (אנגלית: Francis Ford Coppola; נולד ב-7 באפריל 1939 בדטרויט, מישיגן) הוא במאי קולנוע, תסריטאי ומפיק קולנוע, מחשובי במאי הקולנוע האמריקנים.
קופולה הוא בן דור הצעירים בוגרי בתי הספר לקולנוע, שהגיעו לקדמת היצירה הקולנועית בארצות הברית בשנות ה-70, לצד ג'ורג' לוקאס ומרטין סקורסזה.
הוא יצר סדרה של סרטים מצליחים בשנות ה-70 (בהם "השיחה", "הסנדק" ו"הסנדק 2"), שהביאו אותו למעמד של במאי על ולהקמת אולפן משלו ("אמריקן זואיטרופ").
מאמצע שנות ה-70 היה מעורב בהפקות יקרות ומסובכות שהביאו אותו אל סף פשיטת רגל, ולכישלונות מסחריים ואומנותיים.
בעוד ש"אפוקליפסה עכשיו", שהפקתו המסובכת והרת האסונות הביאה את קופולה למשבר כלכלי ואישי, הצליח לבסוף להחזיר את ההשקעה הכספית שהשקיע בו קופולה, ונחשב לאחד משיאי יצירתו, הרי שכישלונות נוסח "אחד מהלב" הביאו אותו למשבר פיננסי ויצירתי.
גם במהלך שנות ה-90 והעשור הראשון של המאה ה-21 המשיך קופולה ביצירת קולנוע מוערך ואיכותי, וביים סרטים כגון "דרקולה" ו"נעורים ללא נעורים", הזוכים להצלחה ולתשבחות המבקרים, אם כי אינם זוכים למעמד בו זכו יצירותיו החשובות בשנות ה-70.
קופולה הוא בן למשפחה של קולנוענים.
אביו, המלחין קרמיין קופולה, הלחין את המוזיקה לרבים מסרטיו, אחותו, טליה שייר היא שחקנית ידועה, אשתו, אלינור קופולה עוסקת אף היא בקולנוע, בתו, סופיה קופולה היא שחקנית ובמאית, וכך גם ילדיו רומן וג'אנקרלו, שפרט להופעתם בתפקידים זעירים בסרטיו עסקו בבימוי ובהפקה.
רבים מאחייניו הם שחקנים ובמאים, לרבות ניקולס קייג'.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לפרנסיס פורד קופולה:
במאי קולנוע אמריקאים
מפיקי קולנוע אמריקאים
סרטי פרנסיס פורד קופולה
זוכי פרס גלובוס הזהב – במאים
זוכי פרס גלובוס הזהב – התסריט הטוב
זוכי פרס גלובוס הזהב – הפסקול המקורי הטוב
זוכי אוסקר: הבמאי הטוב
זוכי אוסקר: התסריט המעובד הטוב
זוכי אוסקר: התסריט המקורי הטוב
משפחת קופולה
זוכי פרס אריה הזהב – מפעל חיים
קצינים בלגיון הכבוד