פרסי מרסל בזנסון


כל מה שרצית לדעת על פרסי מרסל בזנסון:
פרסי מרסל בזנסון (באנגלית: Marcel Bezençon Awards) הם פרסים הניתנים כל שנה בתחרות האירוויזיון ובתחרות המלודיפסטיבלן בשבדיה לאמנים נבחרים בקטגוריות שונות בנפרד מהתחרויות עצמן.
יוזמי הפרסים הם כריסטר ביורקמן (מייצג שבדיה באירוויזיון 1992 וכעת ראש המשלחת של שבדיה באירוויזיון) וריצ'רד הריי (חבר להקת הרייס שייצגו את שבדיה וזכו באירוויזיון 1984).
הפרסים נקראים על שמו של מרסל בזנסון, הוגה רעיון האירוויזיון, וניתנים בשלוש קטגוריות:פרס התקשורת – ניתן לאמן המבצע הטוב ביותר שנבחר על ידי אמצעי התקשורת הרשמיים המסקרים את האירוע.
הפרס האמנותי – ניתן לאמן עם הביצוע האמנותי הטוב ביותר שנבחר על ידי זוכי אירוויזיון לשעבר (עד לשנת 2009), ועל ידי השופטים (משנת 2010).
פרס המלחין – ניתן למלחין השיר עבור ההלחנה המקורית ביותר והטובה ביותר שנבחרה על ידי מלחיני השירים המשתתפים.
בשנים 2002 ו-2003 ניתן פרס החובבים (שנבחר על ידי הארגון הכללי של חובבי האירוויזיון).
פרס זה הוחלף ב"פרס המלחין" ב-2004.
בשנת 2008 ניתן שוב "פרס החובבים" באופן חד פעמי (שנבחר על ידי מועדון החובבים Spotlight).
עד לשנת 2009 בחירת זוכה "הפרס האמנותי" נעשתה על ידי זוכי אירוויזיון לשעבר, אך מכיוון שזוכי אירוויזיון ותיקים אינם מעורים באירוויזיונים כמו השופטים המייצגים את המדינות המשתתפות בתחרות, אשר צופים בחזרות לאירוע, עברה בשנת 2010 בחירת הזכייה בפרס לשופטים.
פרסי מרסל בזנסון מאפשרים לאמנים שונים המשתתפים באירוויזיון שלא בהכרח מגיעים למקומות גבוהים בתחרות עצמה בכל זאת להגיע להישגים ולהכרה בינלאומית.
כך למשל, שירו של הראל סקעת "מילים", שהגיע למקום ה-14 באירוויזיון 2010 הגיע להישג חסר תקדים כשזכה בכל שלושת הפרסים באותה שנה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לפרסי מרסל בזנסון:
פרסים מוזיקליים
אירוויזיון