צביון צהוב-גב


כל מה שרצית לדעת על צביון צהוב-גב:
צביון צהוב-גב (שם מדעי: Cephalophus silvicultor), הוא מין אנטילופה גדולה יחסית בסוג צביון הנפוץ במרכז ומערב יבשת אפריקה, והוא תואר מדעית לראשונה בשנת 1815 על ידי הבוטנאי השוודי אדם אפזילוס שגילה אותו במהלך ביקורו במערב אפריקה.
צביון זה הוא המין השני בגודלו בתת-משפחת הצביונים – גדול במעט מצבי ספיקי, והוא שייך לקבוצה הלא טקסונומית "צביוני הענק" שבה נמצאים מלבדו גם צביון אבוט, צביון ז'נטינק וצביון חום.
צביון אבוט הוא בעל דמיון רב לצביון צהוב-גב, ונחשב בתחילה כתת-מין שלו.
כמו כן אף על פי שצביון ז'נטינק בעל פרווה ייחודית, הגולגולת שלו זהה ממש לצביון צהוב-גב עד כדי כך שהגולגולת הראשונה שלו שנשלחה לטקסונומים גרמה להם לסווגו מיידית כתת-מין שלו.
צביון צהוב-גב מוכר כצביון הגדול ביותר מהצביונים למרות שבפועל צביון ז'נטינק גדול ממנו במקצת, – ייתכן בגלל העובדה שהוא הרבה יותר מוכר מהאחרון; המינים צביון חום ואבוט קטנים ממנו באופן ניכר.
צביון אבוט וז'נטינק הם בין הצביונים הנדירים ביותר עם תפוצה מוגבלת מאוד בניגוד לצביון צהוב-גב, ואילו הצביון החום חופף עם צביון צהוב-גב בחלקים גדולים מהתפוצה.
צביון צהוב-גב הוא גם בעל התפוצה הרחבה ביותר ברחבי אפריקה ממיני הצביונים (אם כי הצפיפות של האוכלוסייה נמוכה למדי על פני השטח העצום הזה), והוא חופף עם כ-18 מיני צביונים ביניהם צביון ז'נטינק, צביון חום, צביון זברה, צביון לבן גחון, צביון אדום, צביון שחור, צביון השיחים, צביון אוגילבי, צביון מקסוול וצביון ווינס.
השם המדעי של צביון זה נגזר מיוונית כדלהלן: kephale = ראש, "lophus" = פסגה; – מתייחס לציצת השיער שבמצח המאפיינת את מרבית מיני הצביונים.
"silvicultor" פירושו "תושב יער" ומתייחס לבית גידולו העיקרי – יערות טרופיים.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לצביון צהוב-גב:
מינים קרובים לסיכון
צביונים
מגפאונה של אפריקה