קהילת המודיעין הרוסית


כל מה שרצית לדעת על קהילת המודיעין הרוסית:
מערך קהילת המודיעין הרוסית (Система спецслужб России) כולל עשרות ארגוני ביון וביטחון האחראים לביטחונה של המדינה.
הגוף העיקרי שמפקח על השירותים החשאיים ברוסיה הוא מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית ומשרד התובע הכללי הרוסי.
שירותי הביון הרוסיים האחראים לאיסוף מודיעין הם:סו"ר – שירות הביון החיצוני של רוסיה, האחראי לפעילויות ריגול והוא הזרוע המודיעינית של ממשלת רוסיהגר"ו – מינהל המודיעין הצבאי של המטכ"ל הרוסי זוהי סוכנות הביון הגדולה ביותר במזרח אירופה והיא סוכנות המודיעין של צבא רוסיהמרכז בקרת החלל – חלק של חיל הגנת האוויר והחלל של רוסיה – אחראי על הלוויינים הצבאיים של רוסיה ואיסוף מודיעין על לווייני מדינות אחרות.
המינהל ה-12 של משרד הביטחון" – אחראי בין היתר על אבטחת ביטחון גרעיני ומאבק באפשרויות של פעולות טרור בתחום זה.
שירותי הביטחון וארגוני אכיפת החוק כוללים את:פס"ב – שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, שהוא ארגון ביטחון פנים ולוחמה בטרורפסא"ו – שירות האבטחה הפדרלי של רוסיה האחראי לאבטחת אישים ומשלחות דיפלומטיות ברוסיה.
שירות המודיעין והתקשורת המיוחדת הוא פאפס"י לשעבר וארגון מודיעין אותות האחראי לאבטחת התקשורת הממשלתית והנשיאותית.
שירות הביטחון הנשיאותי זהו שירות האבטחה האישי של נשיא רוסיהסס"ק – זהו שירות השליטה המיוחדת של משרד ההגנה הרוסי, העוסק במודיעין אטומי ובאיסוף מידע על תוכניות גרעין של מדינות זרות.
בין השאר הארגון אחראי גם לאבטחת מתקני גרעין ברוסיה.
השירות הפדרלי לפיקוח על הטכנולוגיה והייצוא – ארגון ביטחון רוסי האחראי לביטחון מידע והגנת הטכנולוגיה הרוסית מפני ריגול זרגוּס"פּ – המינהל הראשי לתוכניות מיוחדות זו מחלקה בלשכת הנשיא האחראית על הבונקרים הממשלתיים ולאבטחת מתקני הממשל הפדרלישירות המכס הפדרלי של רוסיה – אחראי לביטחונה הכלכלי של המדינההשירות הפדרלי לפיקוח פיננסי של רוסיה – הוא ארגון המודיעין הפיננסי העוסק במאבק בהלבנות הון ומימון טרוראם.
וה.
דה – משרד הפנים הרוסי, המופקד על משטרת המדינה אחראי לאכיפת החוק ולמלחמה בפשע המאורגן ובפשיעה בכלל.
בתוך המשרד קיים מערך מודיעיני הכולל את מינהל המודיעין של כוחות הפנים – הנחשב למקבילה הרוסית לאגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראלהמחלקה למלחמה בקיצוניות שהוקמה ב-2008 כיורשת למחלקה למלחמה בפשע המאורגן ובטרור;המחלקה לביטחון כלכלי, הנאבקת בפשעי כלכלה חמורים כזיוף כספים ופשעי הונאה;המינהל הראשי למאבק בפשעי כלכלה האגף הראשי במשרד הפנים המופקד על מאבק בפשעי הונאה כלכליתהלשכה לפעולות טכניות מיוחדות שהיא מחלקת האזנות של המשטרה הרוסית, המסייעת למאבק בפשעי מחשבמינהל K – המחלקה הראשית למלחמה בפשעי מחשב וזיוף טכנולוגיות מודרניות (הגדרה שמכילה בתוכה זיופי מכשירים סלולריים, אייפון ודומיהם).
הוקמה ב-2004.
כוחות הפנים של משרד הפנים הרוסי – ריכוז של יחידות עילית ללוחמה בטרור ובפשע המאורגןפספ"ם – השירות הפדרלי לפיקוח פיננסי של רוסיה, שהוא למעשה מחלקת המודיעין הפיננסי האחראית לאכיפת החוק בנושא הלבנת הוןועדת החקירות של רוסיה – שהוקמה בספטמבר 2007 כארגון חקירות של פרקליטות המדינה הראשית, האחראית לחקירת תיקי חקירה כבדים ופיגועי טרור חמורים.
הוועדה כפופה לנשיא המדינה ואחראית לכל תיקי החקירה במדינה.
הוועדה מאגדת את כל ארגוני החקירה הרוסיים וכוללת גם חוקרים מהפס"ב, משרד התובע הכללי הרוסי, אם.
וה.
דה ופסק"ן.
פסק"ן – השירות הפדרלי למלחמה בסמים, כשמו כן עוסק במאבק בסחר לא חוקי בסמיםפסק"א – השירות הפדרלי למלחמה באלכוהול, הוקמה ב-2009 כארגון למאבק באלכוהול הלא חוקי ברוסיה.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקהילת המודיעין הרוסית:
רוסיה: צבא וביטחון
קהילת המודיעין הרוסית