קיארה מרגריטה קוצולאני


כל מה שרצית לדעת על קיארה מרגריטה קוצולאני:
קיארה מרגריטה קוצולאני (באיטלקית: Chiara Margarita Cozzolani, נולדה ב-1602, נפטרה בסביבות 1678) הייתה מלחינה מתקופת הבארוק, חברה במסדר נזירות בנדיקטיות, שכל חייה הבוגרים עברו עליה בין כותלי מנזר ראדגונדה הקדושה במילאנו.
עם הזמן התמנתה לאם המנזר וחדלה להלחין.
למעלה מתריסר נשים שחיו במנזרים הוציאו לאור מוזיקת קודש באיטליה של המאה ה-17.

משפחת קוצולאני הייתה משפחה מילאנזית עשירה.
נראה שקיארה מרגריטה קיבלה הכשרה מוזיקלית מקיפה לפני שנכנסה למנזר בשנת 1619, כשהגיעה לפרקה.
ארבע יצירותיה המוזיקליות יצאו לאור בין 1640 ל-1650, מועד הוצאתה לאור של "ערביות", שהיא אולי יצירתה היחידה המוכרת ביותר.
כמו כן כתבה מיסה לחג הפסחא.
כאם מנזר הגנה על המוזיקה של הנזירות, שהייתה נתונה למתקפה מצד הארכיבישוף אלפונסו ליטה.
איש הדת הבכיר רצה להכניס בנהלי המנזר תיקונים, שכללו הגבלה של עיסוק הנזירות במוזיקה וקשרים אחרים עם העולם החיצון.
חששותיו של הארכיבישופ מצאו חיזוק בדין וחשבון הנלהב של פיליפו פיצ'ינלי ב-Ateneo dei letterati milanesi (מילאנו 1670), שמצא, כי "הנזירות של סנטה ראדגונדה במילאנו מחוננות בכשרונות מוזיקליים נדירים ומיוחדים כל כך במינם, שאפשר לראות בהן את מיטב הזמרות של איטליה.
הן עוטות גלימות של בנדיקטיות קאסיניות (גלימות שחורות) אך לכל המאזין לשירתן הן נדמות כברבורים צחורים ומלודיים, הממלאים את הלבבות בפליאה ואת הלשונות בשבחיהן.
בין האחיות הללו, דונה קיארה מרגריטה קוצולאני היא הזוכה בשבח הרם והנישא מכולן, קיארה (לובן צח) בשמה אך עוד יותר מכך במעלותיה ומרגריטה (פנינה) על שום אצילות המצאתה היחידה במינה והמצוינת.
.
.
".
בתקופת פעילותה של קוצולאני פעלו במנזרי מילאנו עוד שלוש מלחינות נזירות – רוזה ג'אצ'ינטה באדאלה, קלאודיה רוסקה וקלאודיה ססה.
דונה קיארה מרגריטה קוצולאני נעלמת מרשימות המנזר אחרי 1676.
ההוצאה המודרנית הראשונה של מכלול המוטטים שלה, לקול אחד עד חמישה קולות וקונטינואו, נערכה על ידי רוברט ל.
קנדריק, 1998 ISBN 978-0-89579-402-4 .


נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לקיארה מרגריטה קוצולאני:
מלחינים איטלקים
מלחינים מתקופת הבארוק