ראלף ניידר


כל מה שרצית לדעת על ראלף ניידר:
ראלף ניידר (באנגלית: Ralph Nader נולד ב-27 בפברואר 1934) הוא עורך דין אמריקאי ופעיל פוליטי שעסק במגוון רחב של סוגיות, בהן זכויות צרכנים, פמיניזם, אנושיות, איכות הסביבה וממשל דמוקרטי.
ניידר הוא מבקר נחרץ של התאגידים בארצות הברית ונודע בארצות הברית בשנות ה-60 בביקורתו על תעשיית הרכב ומאבקו בג'נרל מוטורס.
הוא גם ביקורתי כלפי מדיניות החוץ האמריקאית בעשורים האחרונים, אותה הוא רואה כמנוגדת לערכי היסוד של הדמוקרטיה וזכויות האדם.
הוא היה מעורב בהקמתם של ארגונים חוץ-ממשלתיים כגון ארגון "האזרח הציבורי" (Public Citizen), ומספר קבוצות מחקר לתועלת הציבור, בהן MYPIRG‏ (ארגון סטודנטים אקטיביסטי).
בפעילויותיו תרם להקמתם של ארגונים ממשלתיים רבים, כגון הסוכנות להגנת הסביבה, הארגון לבטיחות תעסוקתית ופיקוח הבריאות.
ניידר התמודד ארבע פעמים לנשיאות ארצות הברית: ב-1996 כמועמד עצמאי שנתמך על ידי מפלגות ירוקות שונות, ב-2000 כמועמד המפלגה הירוקה של ארצות הברית, ושוב (ב-2004 וב-2008) כמועמד עצמאי.
בבחירות 2000 סיים במקום השלישי לאחר שגרף שיעור של 2.
74% מן הקולות, שרובם באו מקרב אנשי שמאל.
התמודדותו במערכת בחירות זו נחשבת על ידי דמוקרטים רבים כמה שגרם להפסד של אל גור לג'ורג' בוש, לאור ההפרש הנמוך בו זכה בוש בפלורידה ובניו המפשייר.
ביתר ניסיונותיו זכה לשיעור תמיכה נמוך יותר ולהתמודדותו לא הייתה השפעה ממשית.
הירחון האמריקאי "The Atlantic Monthly" דירג את ניידר במקום ה-96 ברשימת מאה האמריקאים המשפיעים ביותר בכל הזמנים, בציינו: "(בשנות ה-60) הוא הפך את המכוניות בהן אנו נוהגים לבטוחות יותר; שלושים שנה מאוחר יותר הוא הפך את ג'ורג' בוש לנשיא" .

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לראלף ניידר:
פעילים חברתיים אמריקאים
פעילי איכות הסביבה
סגל אוניברסיטאות בארצות הברית
מועמדים לנשיאות ארצות הברית ב-1996
מועמדים לנשיאות ארצות הברית ב-2000
מועמדים לנשיאות ארצות הברית ב-2004
מועמדים לנשיאות ארצות הברית ב-2008
מועמדים עצמאיים לנשיאות ארצות הברית