רוזלינד קראוס


כל מה שרצית לדעת על רוזלינד קראוס:
רוזלינד קראוס (באנגלית: Rosalind E.
Krauss; נולדה ב-30 בנובמבר 1941) היא מבקרת אמנות אמריקאית ותאורטיקנית לאמנות.
קראוס גדלה בוושינגטון די.
סי.
.
לאחר שסיימה את לימודיה בוולסלי קולג' (Wellesly College) ב-1962 המשיכה את לימודיה באוניברסיטת הרווארד במחלקה לאמנות.
את הדוקטורט היא כתבה על דיוויד סמית ב-1969.
המאמר פורסם ב-1972 תחת הכותרת Terminal Iron Works.
באותה תקופה כתבה קראוס ל-Art International ומאוחר יותר גם ב-Artforum International.
היא עברה לניו יורק והצטרפה לקבוצת מבקרים חשובה, ביניהם אנט מיקלסון (Annette Michelson), ברברה רוז (Barbara Rose) ומייקל פריד (Michael Fried) אשר למד איתה בהרווארד.
כמה שנים לאחר שסיימה את הרווארד כתבה מאמרים על ג'ספר ג'ונס ודונלד ג'אד (Donald Judd).
היא התמקדה בכתיבתה על אמנות מינימליסטית.
בין מאמריה העיקריים בנושא זה היה המאמר "פיסול בשדה המורחב" (1979).
קראוס ומיקלסון עזבו את Artforum וייסדו ביחד מגזין חדש ב-1976 שנקרא אוקטובר (October).
בנוסף, קראוס לימדה במוסדות שונים והפכה להיות מקור השראה לסטודנטים ומבקרים רבים, אשר בחרו להתמקד בתחום הפילוסופי של לימודי האמנות העכשווית.
כמו רבים ממבקרי האמנות באותה תקופה, הושפעה קראוס רבות מקלמנט גרינברג והרולד רוזנברג (Harold Rosenberg).
יכולתה לתרגם את הזמניות של החוויה הוויזואלית-גופנית, לשפה עשירה הקנתה לה את מעמדה כמבקרת.
‏‏‏‏‏

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לרוזלינד קראוס:
מבקרי אמנות
אמריקאים
תאורטיקנים של צילום
סגל אוניברסיטת קולומביה
חוקרי תולדות האמנות