שברולט קרוז


כל מה שרצית לדעת על שברולט קרוז:
שברולט קרוז (באנגלית: Chevrolet Cruze) היא מכונית משפחתית של ג'נרל מוטורס האמריקאית המשווקת תחת המותג שברולט.
המכונית הוצגה לראשונה בשנת 2008, כמחליפתה של שברולט אופטרה.
בניגוד לאופטרה, הקרוז פותחה בשיתוף פעולה עם אופל (שהיא למעשה החטיבה האירופאית של ג'נרל מוטורס) והפלטפורמה שלה משמשת בסיס גם למכונית המשפחתית המקבילה מבית אופל – האסטרה.
פלטפורמת הקרוז משמשת מספר רב של דגמים נוספים מבית ג'נרל מוטורס כמו אופל זפירה, שברולט אורלנדו, אופל קסקדה ועוד.
מאז השקתה בסוף שנת 2008 נחשבת הקרוז לאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המותג שברולט בשווקים שמחוץ לארצות הברית.
בשנת 2012, למשל, הייתה הקרוז המכונית הנמכרת ביותר של המותג ברחבי העולם‏ .
כדי לשמור על קצב מכירותיה הגבוה למרות גילה המתקדם בוצעה במכונית מתיחת פנים קלה בסוף שנת 2012 (מודל 2013 בישראל), הכללה מספר עדכונים קוסמטיים לחזית המכונית וכן מספר עדכונים מכניים שנועדו לצמצום צריכת הדלק של המכונית.
בין היתר קצרה שברולט את ההילוך הראשון בתיבת ההילוכים האוטומטית והתקינה לרכב קיט בשם Eco Smart שנועד לצמצם את פליטת המזהמים של הרכב.
כראוי למכונית גלובאלית שמשווקת במספר רב של שווקים בכל רחבי העולם, מוצעת המכונית עם מגוון רחב יחסית של מנועים.
לישראל הגיעה הקרוז עם תחילת שיווקה במבחר של שני מנועי בנזין – 1.
6 ליטר עם 113 כוחות סוס ו-1.
8 ליטר עם 140 כוחות סוס.
בשנת 2010 עודכנה תוכנת ניהול המנוע בגרסת ה-1.
6 ליטר והספקה המרבי עלה ל-124 כוחות סוס.
שני המנועים שודכו בישראל לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים.
בתחילת שנת 2012 השיקה UMI (יבואנית שברולט לישראל) גרסה נוספת של הקרוז, שצוידה במנוע 1.
4 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 140 כוחות סוס ובתיבת הילוכים אוטומטית.
גרסה זו הגיעה ארצה מארצות הברית (גרסאות ה-1.
6 וה-1.
8 ליטר מגיעות ארצה מדרום קוריאה) והוצעה ברמת אבזור גבוהה יחסית לגרסאות האחרות, לכן מחירה היה גבוה יחסית והיא לא זכתה להצלחה בשוק המקומי.
שיווקה הופסק פחות משנה לאחר מכן.
בתחילת שנת 2014 חזרה גרסת ה-1.
4 ליטר טורבו לישראל, הפעם כשהיא מיוצרת במפעל בדרום קוריאה.
בשנת 2011 חשפה שברולט העולמית גרסת האצ'בק (5 דלתות) לקרוז, שהתבססה על מכלולי גרסת הסדאן (4 דלתות) המוכרת ונועדה לקרוץ בעיקר לשוק הרכב האירופאי, שמעדיף באופן מסורתי תצורת מרכב זו.
במהלך שנת 2012 חשפה שברולט גם גרסת סטיישן לקרוז, שהתבססה גם היא על מכלולי הסדאן אך הציעה תא מטען גדול בצורה משמעותית – כ-1,500 ליטרים.
שני הדגמים הללו הושקו בישראל רק בתחילת שנת 2013, במסגרת מתיחת הפנים של כל דגמי הקרוז.
גרסת הסטיישן משווקת בישראל עם מנוע ה-1.
8 ליטר בנזין בלבד, בעוד גרסת ההאצ'בק משווקת בישראל עם מנוע ה-1.
6 ליטר בנזין ומתחילת שנת 2014 גם עם מנוע ה-1.
4 ליטר טורבו-בנזין.
הדור השני של שברולט קרוז צפוי להיחשף במהלך שנת 2014 ולהגיע לשיווק לקראת שנת 2015.
בשברולט עדיין לא חשפו את הפרטים המלאים אודות הדור החדש אך אל פי הצהרותיה של היצרנית הוא צפוי לקבל מבחר חדש של מנועים שיהיה מודרני, חסכוני וידידותי לסביבה מבעבר.
כחלק מהאסטרטגיה של ג'נרל מוטורס הקרוז החדשה לא תשווק באירופה, שם תתמקד ג'נרל מוטורס במותג אופל‏.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשברולט קרוז:
מכוניות משפחתיות
דגמי מכוניות שהושקו ב-2008