שיווק ויראלי


כל מה שרצית לדעת על שיווק ויראלי:
שיווק (פרסום) ויראלי הוא טכניקת שיווק, אשר משתמשת ברישות קיים להגדיל את המודעות למותג מסוים, על ידי שיכפול עצמי של מהלכים ויראליים, שמקבילים להתפשטות של וירוס.
לרוב ההתפשטות מתרחשת "מפה לאוזן", כך שהיא מתגברת און-ליין.
שיווק זה יעיל מאוד כדי להגיע להרבה אנשים בזמן קצר.
שיווק ויראלי מתייחס הרבה פעמים לקמפיינים אינטרנטים מחתרתיים, כלומר תכנים ודימויים שהצופה לא יודע שהם בעצם פרסומות.
למשל שימוש בבלוגים, אתרים שנראים חובבניים, מיילים ספונטניים-לכאורה, שנועדו ליצר שמועות על מוצר חדש.
המונח "שיווק ויראלי" מתייחס לתופעה בה אנשים מעבירים ביניהם ומשתפים תוכן מעניין ומבדר.
כשהתהליך ממומן בעצם על ידי מותג שמחפש למצב את עצמו.
הפרסומות הויראליות הן לרוב סרטוני וידאו מצחיקים או משחקי פלאש אינטראקטיביים, תמונות או טקסט.
המטרה של הווידאו או התמונה הוא ליצור משהו שיעורר תגובה – תגובה ממשית, ותוך כדי כך להעביר את המסר.
שזהו התוכן הויראלי.
הווידאו הויראלי הפך בעיקרו לכלי שיווק ולפלטפורמה שיווקית מובהקת וכמובן בעל יתרונות עצומים.
שיווק ויראלי הוא שיטת שיווק פופולרית בזכות הקלות בה אפשר להוציא לפועל קמפיין, עלותו הנמוכה, עריכה מינימאלית, הפילוח המדויק, והתגובה המהירה מהקהל.
הכוח של פרסום ויראלי היא היכולת שלו להגיע לכמות רבה של צופים ברשת בעלות נמוכה יחסית.
המשימה הקשה ביותר של כל חברה היא לרכוש ולשמר בסיס צרכנים גדול.
דרך שימוש באינטרנט ובאפקט של פרסום באי-מייל, למאמצים ב-B2C (עסקים ללקוחות) יש השפעה גדולה יותר מכל כלי שיווקי אחר.
שיווק ויראלי הוא טכניקה שמתחמקת מהמטרד שנקרא דואר זבל, ומעודדת משתמשים במוצר מסוים לספר לחבריהם.
זו המלצה חיובית שעוברת ממישהו קרוב שסומכים על דעתו ומניעיו.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשיווק ויראלי:
ויקיפדיה: עריכה – מחשוב
פרסום באינטרנט
שיווק באינטרנט