שיווק פרוגרמטי


כל מה שרצית לדעת על שיווק פרוגרמטי:
שיווק פרוגרמטי הוא פעילות שיווקית דיגיטלית המופעלת ומנוהלת באופן אוטומטי ואלגוריתמי, בהתאם למערך כללים ולתנאים הנתונים.
שיווק פרוגרמטי מצמצם את מעורבותם של בני אדם בתהליכי השיווק השוטפים וממקד את פעילותם בקביעת המדיניות והכללים וביישום התוכנה המוציאה אותם לפועל.
מטרתן של מערכות שיווק פרוגרמטיות היא לייעל ולהוזיל משימות שבני אדם אינם יכולים לבצע, או אינם מסוגלים לבצע במהירות וברמת הדיוק של מחשבים.
הדבר נכון במיוחד לגבי משימות חוזרות או כאלה הכרוכות בניתוח כמות גדולה של מידע בקנה מידה גדול.
פתרונות שיווק פרוגרמטיים משמשים בעיקר לזיהוי משתמשים אינדיבידואליים המשתמשים במכשירים, בפלטפורמות ובאתרים שונים, לאיסוף מידע בקנה מידע גדול על לקוחות, לניתוחו, ולשימוש בו בזמן-אמת כדי להעביר להם את המסרים השיווקיים האפקטיביים ביותר.
פרסום פרוגרמטי הוא הצורה המוכרת ביותר של שיווק פרוגרמטי.
פרסום פרוגרמטי הוא פרסום המותאם למשתמש בזמן אמת, בדרך כלל בתהליכי בידינג בזמן-אמת (RTB) בבורסות פרסום (exchanges).
בתהליכים אלה נבחר הפרסום המוצג למשתמש על בסיס מידע אישי ולפי המחיר שמוכנים מתמודדים שונים לשלם תמורת הצגת הפרסום.
זיהוי הלקוחות ומעקב אחר התנהגותם באתר מסוים, באתרים שונים, או אפילו במקומות פיזיים מוגדרים הוא חלק חשוב ממפעילות השיווק הנעשית בתהליכים פרוגרמטיים.
המידע הנאסף יכול לשמש לניהול חשיפתם החוזרת של לקוחות לפרסום (retargeting) במטרה לשכנע אותם לקנות מוצר או לעשות פעולה רצויה אחרת (coversion), או כדי להתאים להם באופן אישי המלצות או מסרים פרסומיים על בסיס נתונים הנאספים עליהם (DCO, dynamic creative optimization).
דוגמה אופיינית נוספות לשיווק פרוגרמטי היא שליחת תזכורות ללקוחות פוטנציאליים שלא השלימו קנייה מקוונת כדי לעודד אותם להשלים אותה, או שליחת דיוור במטרה לעניין לקוחות בהצעות של המשווק הנתפרות להם אישית בהתאם לנתונים הנאספים עליהם.
ערך זה הוא יתום, כלומר אין ערכים בוויקיפדיה שמקשרים אליו.
אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולקשר אליו מערכים קשורים.
נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשיווק פרוגרמטי:
שיווק באינטרנט
מסחר
פרסום