שיטות הנעה של חללית


כל מה שרצית לדעת על שיטות הנעה של חללית:
שיטות הנעה של חללית הן שיטות של האצת חלליות מכדור הארץ אל החלל והאצה בחלל עצמו.
קיים מגוון גדול של שיטות הנעה, המתאימות לצרכים שונים: מהשלב הראשון של הרמת כלי כבד אל מעבר לאטמוספירה, האצת לווין אל קצוות מערכת השמש, וגם שמירת לווין במסלול סביב כדור הארץ.
רכבי חלל משוגרים למסלול ושם מאיצים עד להקפה במסלול.
שלב זה דורש את מרבית הדלק וכוח הדחף.
לשם כך בדרך כלל משמש מנוע דלק נוזלי, ולעתים מנוע דלק מוצק ואף מנוע המשתמש בחמצן שבאוויר לשלב הראשון (בטיל הפגאסוס ו-ספייס שיפ 1).
גם כאשר הרכב (לווין למשל) במסלול הרצוי הוא צריך מערכת בקרת מיקום כדי לבצע תיקוני מסלול: הלווינים מושפעים מחיכוך עם האטמוספירה (שהיא דלילה מאוד בגובה הזה), כך שכדי שישארו זמן רב במסלול הם צריכים מערכת דחיפה שתפעל מדי פעם ותבצע תיקונים קטנים.
לווינים צריכים לפעמים לעבור ממסלול אחד למסלול אחר מפעם לפעם, וגם זה דורש כוח הנעה.
כאשר לווין מאבד את יכולתו להסדיר את מסלולו, זמן השימוש בו נגמר.
מערכות ההנעה הללו יוצרות דחף קטן והן שונות מאוד מההנעה בזמן השיגור.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשיטות הנעה של חללית:
שיטות הנעה של חללית
חלליות
משגרי לוויינים וחלליות