שירות ייעוץ לאזרח


כל מה שרצית לדעת על שירות ייעוץ לאזרח:
שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח הוא שירות השייך למשרד הרווחה והשירותים החברתיים, במסגרת האגף לתפקידים מיוחדים, ועובד בשיתוף עם הרשויות המקומיות.
השרות מופעל על ידי רכזות ורכזים בשכר ומפעיל מאות מתנדבים.
הייעוץ וההכוונה ניתנים לתושבים במגוון נושאים, כאשר תחומי הייעוץ העיקריים הם דיני עבודה, ייעוץ משפטי, דיור ושיכון, צרכנות ותקשורת, ביטוח לאומי, מיסים ואגרות, משפחה ואישות.
זהו הגורם הממשלתי היחיד הנותן מידע והכוונה בנוגע לזכויות ונהלים הנוגעים לכלל השירותים הממשלתיים בישראל.
שי"ל הוקם בחיפה בשנת 1956, על פי דגם של ה-CAB-Citizens Advice Bureau הבריטי, ובהמשך בערים רבות בארץ.
ב-1975 משרד הסעד דאז (תחת שר הסעד מיכאל חזני) פרש את חסותו על הארגון שהופעל עד אז רק על ידי מתנדבות (בעיקר) והוא הפך לחלק מהמשרד הממשלתי.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לשירות ייעוץ לאזרח:
ארגונים ממשלתיים בישראל
מרכזי מידע
ארגוני עזרה בישראל