תחנת הרכבת בנייני האומה


כל מה שרצית לדעת על תחנת הרכבת בנייני האומה:
תחנת הרכבת בנייני האומה היא תחנת רכבת תת-קרקעית הנבנית בכניסה לירושלים כתחנת הקצה בקו הרכבת המהיר לירושלים.
התחנה נבנית בכיכר שבין התחנה המרכזית של ירושלים לבין בנייני האומה והיא עתידה להיפתח בשנת 2017.
סמוך לתחנת הרכבת נבנתה גם תחנה של הרכבת הקלה בירושלים שתקשר את התחנה למרכז העיר.
מסילת הרכבת מירושלים מתחילה כ-80 מטר מתחת לאדמה ומשם ממשיכה דרך מנהרות וגשרים בפרוזדור ירושלים וחוברת באזור מחלף ענבה הסמוך למודיעין-מכבים-רעות למסילה בין תל אביב-יפו ומודיעין.
ב-12 בספטמבר 2006 הונחה אבן הפינה לתחנת הרכבת בבנייני האומה.
בטקס נכחו שר התחבורה דאז שאול מופז, ראש עיריית ירושלים דאז אורי לופוליאנסקי ומנכ"ל רכבת ישראל דאז עופר לינצ'בסקי.
קודם לטקס ולתחילת העבודות, פונתה הכיכר, שבעבר נקראה "כיכר נזכור", מיד הזיכרון למגיני ירושלים, אשר עמדה במרכזה במשך כ-37 שנים.
האנדרטה הועברה לאזור בניין בית המשפט העליון.
תכנון התחנה בוצע על ידי ברחנא אדריכלים, כריית הרציפים, פיר הדרגנועים ומנהרות האוורור של מבנה המערכות המזרחי בוצעו על ידי חופרי השרון, את השלד בנתה חברת רמט, וכל מערכות החשמל הדרגנועים המים והניקוז בתחנה כולל מבנה הזכוכית ופיר האוורור מבוצעים על ידי אלקטרה מערכות.
העלות המוערכת הכוללת של בניית התחנה עומדת על כ-350 מיליון ₪‏.
באמצע שנת 2011 נתגלתה במהלך החפירות מתחת לבנייני האומה "מערת האומה", מערת מים זורמים.
היא נחשבת למקור המים התת-קרקעי הגדול ביותר שנחשף בישראל.

אולם הנוסעים התחתון, דצמבר 2013

הרכבת מכונה לדיפון סופי בקצה מנהרת הרציפים הצפונית בתחנה

קצה פיר הדרגנועים בתחנה לאחר דיפון ראשוני, דצמבר 2013.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לתחנת הרכבת בנייני האומה:
קו הרכבת המהיר לירושלים
ישראל: תחנות רכבת עתידיות
רחוב יפו: מבנים
ירושלים: תחבורה