תמהיל השיווק


כל מה שרצית לדעת על תמהיל השיווק:
תמהיל השיווק הוא כלי שבעזרתו מנהלי שיווק מגדירים את האסטרטגיה השיווקית של הארגון.
מקובל לחלק את תמהיל השיווק לארבעה תחומים:המוצר (Product) – הגדרת תכונות המוצר והתועלות שהמוצר מעניק, על פי צורכי הלקוחות השוניםהמחיר (Price) – קביעת המחיר שבו המוצר ימכר ללקוחות השונים ובערוצי ההפצה השונים, ביצוע המחרה (Pricing) בניגוד לתמחיר (Costing) שקובע את עלויות ייצור המוצרהפצה (Place) – בחירת ערוצי ההפצה והשיווק של המוצר לאורך כל שרשרת ההפצהקידום מכירות (Promotion) – גיבוש תקשורת שיווקית ומהלכים שיווקיים, כמו מבצעים, כדי להגדיל את הביקוש למוצרמכיוון שבאנגלית ניתנה כותרת המתחילה באות P לכל אחד מהתחומים הללו, מקובל לקרוא לתמהיל השיווק ארבעת ה-Ps.
יש המוסיפים תחום נוסף שהוא המיצוב (Positioning) ובכך מקבלים את חמשת ה-Ps.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לתמהיל השיווק:
ויקיפדיה: השלמה – מדעי החברה
קצרמר כלכלה
שיווק